تنظیم مزاج کودکان را در فصل بهار جدی بگیرید

متخصص طب سنتی گفت: از آنجایی که اطفال مزاج ضعیف‌تری دارند و سیستم ایمنی بدنشان هنوز تکامل کافی پیدا نکرده، بهتر است که والدین به نوع مزاج بچه‌ها در فصل بهار توجه کنند.

محمد مظاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت توجه به مزاج کودکان در فصل بهار اظهار کرد: مهمترین مساله در مکتب طب سنتی ایران و مکتب طب ایرانی پرداختن به مزاج است. یکی از مسائل بسیار مهم شناخت مزاج کودکان در فصل بهار است.

وی با تاکید بر اینکه رشد و بالندگی خاص اطفال در زمان طفولیت ضروری است گفت: برای این رشد و بالندگی خاص بدن کودکان از رطوبت و حرارت بیشتری برخوردار است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: از آنجایی که اطفال مزاج ضعیفتری دارند و سیستم ایمنی بدنشان هنوز تکامل کافی پیدا نکرده است بهتر است که والدین به نوع مزاج بچه ها در فصل بهار توجه کنند.

وی تصریح کرد: بهتر است که کودکان در فصل بهار از پرخوری، درهم خوری، برهم خوری و بدخوری به شدت اجتناب کنند.

متخصص طب سنتی تاکید کرد: پرخوری و رعایت نکردن خوردن غذاها با ترتیب لازم، در هم خوری، بر هم خوری و بدخوری کودکان یکی از مشکلاتی است که امروزه جوامع صنعتی و نیمه صنعتی گرفتار آن هستند.

به گفته مظاهری استفاده کمتر از غذاهای خون ساز، پروتیین ها و مصرف کمتر گوشت و ادویه جات گرم و خشک و تند و تیز و غذاهای سرخ کرده با چربی کمتر در فصل بهار برای کودکان توصیه می شود.

 وی با اشاره به اهمیتپیشگیری از بیماری یبوست کودکان در فصل بهار اظهار کرد: یکی از نکات بسیار مهم برای پیشگیری از یبوست مصرف ملین‌های خفیف کودکان در فصل بهار است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: توصیه می شود که حتما کودکان با یک فنجان آب نیم گرم که با یک قاشق مربا خوری خاکشیر، یک قاشق چایخوری ترنجبین و یک قاشق غذاخوری سکنجبین آغشته است صبح روزهای بهاری را شروع کنند.

وی گفت: اگر کودکی دوست ندارد که از این محلول گیاهی هر روز صبح استفاده کند والدین می توانند ساعت استفاده آن را برای بچه ها تغییر دهند و در واقع بعد از بازگشت کودک از مدرسه به خانه و هنگام عصر از این فرآورده گیاهی استفاده کنند.

مظاهری با تاکید بر اهمیت ورزش متعادل کودکان در فصل بهار گفت: کودکان در فصل بهار در حد متعادل ورزش کنند و انجام  ورزش بسیار شدید و سنگین در این فصل توصیه نمی‌شود  و باید پوشش اطفال با لباس‌هایی با پارچه‌هایی از جنس کتان یا پنبه‌ای باشد .

متخصص طب سنتی تاکید کرد: باید مزاج غذاها و آشامیدنی‌هایی که در زندگی به طور متعارف استفاده می‌شود را بشناسیم و شناخت مزاج کودکان در این فصل با مصرف خوراکی‌ها و آشامیدنی های متناسب و متعادل مهم بوده و به حفظ سلامت بچه ها کمک زیادی می‌کند.

کد خبر 375113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.