۷۵۰ کلاس درس تخریبی در بوشهر /خسارت ​سیل به ۲۴۵ هزار هکتار از اراضی خوزستان

در بسته خبری امروز از تبدیل بندر جاسک به دروازه صادرات به عمان تا مبارزه ۱۳ اکیپ با هجوم ملخ‌ها در بوشهر و صادرات یک میلیارد دلاری کالا از مرز شلمچه را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای جنوبی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

جاسک به دروازه صادرات به عمان تبدیل می‌شود

هرمزگان: مسعود پاکزاد، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی شرق استان در شهرستان جاسک اظهار کرد: با توجه به زیرساخت‌های ایجاد شده در شرق استان به ویژه بندر جاسک، این شهرستان به دروازه صادراتی استان مخصوصا صادرات محصولات کشاورزی  تبدیل می‌شود و  شهرستان جاسک محور توسعه سواحل مکران است.

افزایش ظرفیت پرورش میگو در هرمزگان

هرمزگان: جعفر علیپور بهزادی، عضو موظف هیات مدیره شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور از واگذاری ۲۰ هزار هکتار مزارع پرورش میگو با ظرفیت ۷۰ هزار تن طی دو سال آینده در استان خبر داد.

احداث و بهسازی چهار پروژه ورزشی در قشم​

هرمزگان: یونس برهم، رییس اداره ورزش و جوانان قشم از تمرکز این مجموعه بر روی احداث سه زمین ورزشی جدید و تعویض چمن زمین فوتبال ورزشگاه قشم در سال‌جاری خبر داد.

***********************************************************************

۷۵۰ کلاس درس تخریبی در بوشهر

بوشهر: ناصر کرمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: کمبود نیروی انسانی به عنوان یک چالش اساسی در سال آینده خواهد بود و امیدواریم با جذب نیروهای جدید و سازماندهی نیروی انسانی و با حمایت دولت و با نگاهی که به ضرورت ترمیم و ارتقاء جایگاه نیروی انسانی وجود دارد شاهد رفع این مشکل باشیم.

تصویب ۱۵ میلیارد ریال برای ساخت اسکله تفریحی دیر

بوشهر: کریم علی‌حسنی، فرماندار شهرستان دیر گفت: با توجه به ظرفیت‌های بالای گردشگری در شهرستان دیر ، ۱۵ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت اسکله تفریحی شهر دیر تصویب شده است.

۳۶ گروه پایش و ۱۳ اکیپ در حال مبارزه با هجوم ملخ‌ها به استان بوشهر 

بوشهر: محمدتقی منوچهری، ​مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: ۳۶ گروه پایش در سطح استان راه اندازی شده و ۱۳ اکیپ مبارزه نیز تشکیل که به صورت هوایی و زمینی به روش‌های مختلف مشغول مبارزه با هجوم ملخ‌ها هستند.

******************************************************************************

توزیع ۴۰ هزار بسته آموزشی و امدادی میان دانش‌آموزان سیل‌زده

خوزستان: علی پهلوان، معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت: ۴۰ هزار بسته آموزشی و امدادی شامل ۲۰ هزار بسته آموزشی و تحصیلی و ۲۰ هزار بسته کمک‌های اولیه امدادی میان دانش‌آموزان مدارس مناطق سیل‌زده استان توزیع می‌شود.

صادرات یک میلیارد دلاری کالا از مرز شلمچه

خوزستان: اسماعیل زمانی، ​مدیر عامل منطقه آزاد اروند گفت: از مرز شلمچه سالانه حدود یک میلیارد دلار صادرات صورت می‌گیرد و حدودا ۲۲۰ میلیون دلار نیز سالانه تولیدات داخلی منطقه آزاد اروند را داریم.

سیل به ۲۴۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان خسارت زد

خوزستان: کیخسرو چنگلوایی، رییس جهاد کشاورزی خوزستان از خسارت ۴۷ هزار میلیارد ریالی به بیش از ۲۴۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان در سیل اخیر خبر داد.

کد خبر 375110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.