بی‌توجهی به معلمان ضربه به پیکره کشور است

خوانسار- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: اگر دولت و مجلس نسبت به احقاق مطالبات معلمان بی توجهی کنند سرمایه معنوی عظیمی که پشتوانه نظام و حکومت است را از دست می‌دهند و در نتیجه مشکلاتی برای کشور ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، مهدی اسماعیلی امروز (یکشنبه) در مراسم نکوداشت مقام معلم با بیان اینکه سند تحول بنیادین نقشه راه آموزش و پرورش است، اظهار کرد: سند تحول بنیادین، آموزش و پرورش را در رسیدن به افق روشن تری سوق می‌دهد و با استناد به آن برای آموزش و پرورش برنامه ریزی مدون و استراتیژیک داریم.

وی گفت: در سال تحصیلی جاری ۲۴۰ هزار دانش آموز در سطح استان در مسابقات قرآنی و ۹۰۰ هزار نفر دانش آموز در مسابقات فرهنگی و هنری شرکت کردند، همچنین در پنج هزار مدرسه استان ۲۳۰۰ گفتمان نماز داشتیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: امروزه طرح‌های مهارتی و آموزشی آموزش و پرورش به حدی گسترده است که با وجود کمبود منابع انسانی، مالی و مادی آموزش و پرورش کسی نمی‌تواند منکر این اقدامات مفید و سارنده باشد.

وی تأکید کرد: وقتی سرمایه‌های آموزش و پرورش به سرمایه معنوی تبدیل شود تنها برای تحقق ارزش‌ها تلاش می‌کنند و امروزه هم و غم دبیران تحصیل دانش آموزان و رسیدن به معنویت است که این اتفاق مهم در آموزش و پرورش افتاده است.

اسماعیلی با بیان اینکه به نگاه برون سازمانی نیاز داریم، افزود: برای رسیدن به ارزش‌های معنوی کوتاهی نمی‌شود گرچه نگاه تصمیم گیران ما نسبت به آموزش و پرورش تغییر کند.

وی افزود: همانگونه که معلمان سرمایه‌ کشور هستند دولت و مجلس نیز باید نسبت به احقاق مطالبات این قشر تلاش کند زیرا اگر به توقعات آنها بی توجهی کنند سرمایبه معنوی عظیمی که پشتوانه نظام و حکومت است را از دست می‌دهند و در نتیجه مشکلاتی برای کشور ایجاد می‌شود بنابراین مسؤولان قدردان معلمان باشند زیرا معلمان با کم ترین انتظار در حال خدمت هستند.

کد خبر 375084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.