۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
افزایش مرگ و میر نوزادان در دهاقان

دهاقان – رییس شبکه بهداشت و درمان دهاقان از افزایش مرگ نوزادان در شهرستان خبرداد و گفت: در سال گذشته ۱۰ نوزاد زیر شش سال به علت مشکلات مادرزادی فوت کردند.

حشمت الله ثالثی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، اظهار کرد: تاکنون ۸۰ درصد از کودکان شهرستان بسته خدمتی کودک سالم شامل مواردی همچون غربالگری رشد، ارزیابی تکامل و تغذیه و واکسیناسیون را به طور کامل و در زمان مناسب دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به پایین بودن نرخ باروری زنان در این شهرستان، گفت: نرخ باروری کلی که بیانگر تعداد فرزندانی است که یک زن در طول دوره باروری خود به دنیا می‌آورد و باید به میزان ۲.۱ درصد افزایش یابد که در شهرستان ۱.۷ درصد است.

رییس شبکه بهداشت و درمان دهاقان از افزایش مرگ و میر نوزادان در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: در سال گذشته ۱۰ نوزاد زیر شش سال به علت مشکلات مادرزادی و بارداری در سن غیراستاندارد فوت کرده‌اند و ما در تلاش هستیم با انجام اقداماتی مانند برگزاری کلاس‌های آموزشی با موضوعاتی همچون دانستنی‌های قبل از ازدواج، باروری در سنین استاندارد، استفاده از مشاوران ازدواج و... این میزان را به صفر برسانیم.

ثالثی با بیان اینکه ۸۰ درصد از موارد مرگ و میر در این شهرستان به علت ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر بوده است، گفت: در حال حاضر ۹۹ درصد از کودکان در برابر بیماری‌های واگیردار با انجام واکسیناسیون و مراقبت‌های بهداشتی ایمن می‌شوند.

وی از انجام مراقبت‌های سلامتی ویژه سالمندان خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۸۶ درصد از افراد میان سال بسته خدمات سنی شامل غربالگری سرطان‌های شایع، خطرسنجی بیماری‌های قلبی و عروقی، ارزیابی تغذیه، تن‌سنجی، فعالیت بدنی آموزش کاهش استعمال دخانیات را دریافت می‌کنند.

رییس شبکه بهداشت و درمان دهاقان با اشاره به اجرای طرح ایراپن در این شهرستان، گفت: این طرح به طور مطلوب وامیدوار کننده در شهرستان اجرا می‌شود، اما هنوز ۲۰ درصد از افراد زیر ۳۰ سال به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه نکرده‌اند.

کد خبر 375064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.