مخفی‌کاری، خوب یا بد؟

در حالی که قرار بود تا آخر سال ۹۷ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران مشخص شود اما با گذشت نزدیک به دو ماه از سال ۹۸ هنوز هیچ شخصی برای تصدی این پست معرفی نشده بود تا اینکه مهدی تاج نسبت به این موضوع واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کشتی تیم ملی فوتبال ایران هنوز بدون سکاندار است. برای تیم ملی ایران یک نیمکت خالی باقی‌مانده که پس از کسب نتایج نه‌چندان مناسب توسط کی‌روش و جدایی‌اش از فوتبال ایران صاحب خود را نشناخته است؛ با توجه به اتفاقاتی که پیرامون فوتبال ایران در حال رخ دادن است به نظر می‌رسد این انتظار ادامه‌دار باشد.

بعد از جدایی کی‌روش از فوتبال ایران شنیده‌ها حاکی بود که سرمربی جدید تا پایان سال ۹۷ اعلام خواهد شد که هنوز خبری نیست. کماکان در سال جاری نیز خبری مبنی بر انتخاب سکاندار تیم ملی فوتبال ایران اعلام نشده است.

مهدی تاج در گفت‌وگویی که با برنامه تلویزیونی فوتبال برتر داشت در پاسخ به این سئوال که آیا سرمربی تیم ملی تا زمان برگزاری فینال جام حذفی (۱۳خرداد ۹۸) معرفی ‌می‌شود ؟ گفت: "بله، این اتفاق می‌افتد. سرمربی تیم ملی فوتبال به زودی معرفی خواهد شد. باید زودتر سرمربی تیم ملی را معرفی می‌کردیم ولی به دلیل برخی مسائل که گفتم این اتفاق رخ نداد؛ به هر حال سرمربی جدید به زودی معرفی خواهد شد".

در انتخابات اصولا چند کاندیدا معرفی می‌شوند و در ادامه با بررسی شرایط و بحث و تبادل نظر درنهایت فرد مورد نظر انتخاب خواهد شد. مثل‌اینکه اسامی کاندیداها مخفی است و قرار نیست تا نهایی شدن فرد مورد نظر اسمی از طرف فدراسیون اعلام شود. شاید این بهترین کار باشد. با اعلام نشدن اسامی از بازارگرمی و البته سنگ‌اندازی در مسیر مذاکرات جلوگیری می‌شود. از طرفی این مخفی‌کاری سبب شده هر چند روز یکبار نام چند گزینه بی‌ربط و حتی عجیب رسانه‌ای شود که فقط در حد اسم هستند. از روزی که کی‌روش از ایران رفت تا به حال نام‌هایی مثل" بلان"، "فن مارویک"، "مونتلا"، "رنار"، "کلینزمن"، "لوپتگی" و "ادووکات" بر سر زبان‌ها افتاد.

کارلوس کی‌روش زمان خروج از ایران حاشیه‌ای مبهم و رمزآلود را اطراف تیم ملی ایران ایجاد کرد. اعلام شکایت رسمی از فدراسیون فوتبال ایران به فیفا توسط وکیل مربی پرتغالی جز مواردی بود که در ایجاد تنش‌ها بین کی روش و فدراسیون سهم عمده‌ای را به خود اختصاص داد.

کی‌روش برای شکایتی که کرده مدارک خوبی دارد که شاید مهمترین مدرک ادعایی این مرد پرتغالی مربوط پرداخت نشدن حقوق سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران در ماه‌های آخر حضورش در ایران باشد.

با وجود اظهارنظرهای کی‌روش در مورد فوتبال ایران و اقداماتی که این مرد پرتغالی انجام داده است برای هر گزینه‌ای که بخواهد سرمربی تیم ملی فوتبال شود، ذهنیتی تیره‌وتار ایجاد خواهد شد. هر شخصی که قرار باشد به ایران بیاید ضمانت اجرایی برای انجام وعده‌ها و ادعاهای فدراسیون نمی‌بیند؛ پس برای پذیرش پیشنهاد ایران دچار تردیدهای جدی خواهد شد.

تاج در رابطه با شکایت کی‌روش صحبت‌هایی انجام داده است و گفته "کارهایی که انجام می‌دادیم، دفاع از تیم ملی و کشور بود، نه شخص آقای کی‌روش. ما پول او را از طریق AFC داده‌ایم و به تعهدات مالی و غیر مالی عمل کردیم. در واقع شکایت معنا ندارد، چرا که پول را از طریق AFC حواله کردیم. فدراسیون فوتبال ایران شکایت متقابل را انجام داده است. به هر حال باید جواب بدهیم؛ البته کی‌روش سرمربی کلمبیاست و باید از طریق فیفا با او صحبت کنیم".

کد خبر 375041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.