مشهد و پوسان می‌توانند خواهرخوانده شوند‎

شهردار مشهد در دیدار با سفیر کرده جنوبی با اشاره به برنامه‌ریزی مدیریت شهری مشهد در راستای هوشمند شدن این شهر گفت: برای تحقق این امر آماده همکاری با شهرهای سئول و پوسان که در زمینه شهر هوشمند پیشرفت‌های قابل توجهی دارند، هستیم.

به گزارش ایمنا، محمدرضا کلایی عصر امروز (یکشنبه) در دیدار با یوجانگ هیان، سفیر کره جنوبی اظهار کرد: موضوعات ورزشی به ویژه فوتبال و برخی از موضوعات فرهنگی در سال‌های اخیر ارتباط میان ایرانی‌ها و کره ای‌ها را بیشتر کرده است.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری منتخب و نماینده مردم است، ادامه داد: مردم مشهد علاقه‌مند هستند در یک دیپلماسی عمومی با کشورهای زیادی ارتباط داشته باشند که یکی از این کشورها، کره جنوبی است.

شهردار مشهد تصریح کرد: سال گذشته بیش از چهار میلیون و ۸۰۰ هزار گردشگر خارجی و بیش از ۲۰ میلیون زائر به مشهد سفر کرده‌اند به همین دلیل مشهد یک شهر چند فرهنگی است و بیشترین تعداد گردشگر خارجی در میان شهرهای ایران به مشهد سفر می‌کنند.

کلائی افزود: به دلیل تعداد زیاد زائر و گردشگر که به مشهد سفر می‌کنند و همچنین اقتصاد قوی، مشهد به نوعی درگاهی با دنیای بیرون است.

وی با اشاره به اینکه مشهد در حوزه هوشمندسازی یکی از پیشرفته‌ترین شهرهای ایران است، اظهار کرد: در این میان شهرهای سئول و به ویژه پوسان که از پیشرفت خوبی در بحث هوشمندسازی برخوردار هستند نیز می‌توانند همکاریهای دوجانبه‌ای به ویژه در بحث شهر هوشمند داشته باشند.

شهردار مشهد گفت: بر همین اساس از ارتباط میان شهرهای سئول و پوسان با شهر مشهد استقبال می‌کنیم و معتقدم مشترکات ما آنقدر زیاد هست که سفیر به ایجاد کنسولگری کره جنوبی در شهر مشهد فکر کنند.

کلایی افزود: معتقد هستم در گام نخست و در راستای مباحث شهر هوشمند و در حوزه مدیریت شهری متخصصان کره‌ای می‌توانند تجربیات خود را در اختیار کارشناسان ما بگذارند.

وی با بیان اینکه یکی از شهرهایی که به لحاظ جمعیت با شهر مشهد شباهت دارد، شهر پوسان کره جنوبی است، اضافه کرد: پوسان با سه و نیم میلیون جمعیت، دومین شهر کره جنوبی است و مشهد نیز با سه و نیم میلیون جمعیت دومین شهر ایران است و در کنار آن حوزه‌هایی که مشهد در آن تمایل به پیشرفت دارد پوسان برنامه‌هایش را در همین مسیر پیشبرده است در نتیجه پوسان و مشهد می‌توانند با هم خواهرخوانده شوند.

شهردار مشهد ادامه داد: در حوزه دیپلماسی شهری نیز مشهد فعال‌ترین شهر ایران بوده و هشت سال است که عضو سازمان جهانی مترو پلیس هستیم؛ به همین دلیل پیشنهاد می‌دهیم سفیر، موضوع خواهرخواندگی مشهد و پوسان را پیگیری کنند.

کلایی گفت: مشهد شهرِ ترین‌ها است؛ در اقتصاد و جذب گردشگر خارجی مشهد جزو ترین‌های ایران است و پوسان نیز همینطور است.

وی افزود: ایجاد پرواز مستقیم میان ایران و کره جنوبی در حضور گردشگران تأثیر زیادی دارد اما چیزی که تعیین‌کننده است علاقه مردم دو کشور به سفر به کره جنوبی و ایران است.

کد خبر 375031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.