ساخت ۳ مجموعه ۱۵۰ قسمتی در سال آینده

مرتضی میرباقری گفت: اکنون ۶۰ مجموعه تلویزیونی در ایستگاه های مختلف تولید داریم که این میزان نسبت به سال ۹۵، هشت برابر شده است.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ معاون سیما ضمن بیان مراحل گوناگون پیش تولید، تولید و پس تولید ۶۰ مجموعه تلویزیونی در معاونت سیما اظهار کرد: این میزان تولید از نظر کمی نسبت به سال ۹۵ حدود ۸ برابر شده و از نظر کیفی هم از ارتقای قابل توجهی برخوردار بوده است.

وی افزود: علاوه بر مجموعه های تلویزیونی عمومی که در خط تولید هستند، دو مجموعه تلویزیونی الف ویژه «سلمان فارسی» و «حضرت موسی (ع)» نیز در مرحله پیش تولید قرار دارند و بخش عمده‌ای از کارگردانان، تهیه کنندگان، نویسندگان و بازیگران اکنون در چندین مجموعه تلویزیونی مشغول به بازی هستند.

معاون سیما گفت: بارها به دوستان و همکاران تأکید شده که وظیفه صدا و سیما دادن آنتن مناسب به مجموعه های نمایشی است به طوری که اکنون هر شب سه بسته نمایشی در شبکه‌های مختلف روی آنتن می رود. همچنین شبکه‌های کودک و نوجوان نیز نامزد هستند تا برای آنها بسته پخش مجموعه تلویزیونی در نظر گرفته شود. برای این امر بسته های نمایشی از یک بسته به سه بسته مستمر و دو بسته متغیر تغییر کرده است.

وی درباره تولید و پخش مجموعه های تلویزیونی بلند تصریح کرد: امسال دو مجموعه تلویزیونی بالای ۵۰ قسمت داریم؛ یکی از آن‌ها «عروس تاریکی» است که به زودی برای پخش آماده می شود. مجموعه تلویزیونی دوم هم به نوعی طنز است که هنوز نامی برای آن انتخاب نشده است، اما به احتمال زیاد یا از شبکه نسیم یا شبکه سه پخش خواهد شد.

معاون سیما گفت: قرارداد ۳ مجموعه تلویزیونی بالای ۱۵۰ قسمت هم با نویسندگان منعقد شده و کار در مرحله نگارش است و امیدوارم که به سال آینده برسد.

میرباقری افزود: از ۳۰ مجموعه تلویزیونی پیش بینی شده برای پخش امسال؛ ۲۰ مجموعه تلویزیونی مراحل نهایی تولید و پس تولید را می‌گذراند و ۱۰ مجموعه تلویزیونی دیگر نیز در مرحله پیش تولید قرار دارد.

کد خبر 374914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.