۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸
رؤیا بافی در "خیالباف"

روبروی هر کدام از تابلوها که بایستی ناگهان تصور می‌کنی که اگر آنجا بودی تو در چه حالتی قرار داشتی؛ آیا لبخند تو هم به همین زیبایی بود و "خیالباف" تصویر انسان را در یکپارچه‌ترین موقعیت خویش بر بوم رو به تو قرار می‌دهد تا در مقام دیگری در یک وضعیت واقعی با ترسی کهن مواجه شوی.

خیالباف نمایشگاه گروهی است که در گالری اکنون برپاست. آرزو معتمدی نمایشگاه گردان این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص این نمایشگاه می‌گوید: "خیالباف" یک نمایشگاه گروهی از ۱۴ هنرمند از سراسر ایران است که ۳۶ اثر در آن به نمایش گذاشته شده‌ است و من یک موضوع را برای آن‌ها ارسال کردم و هر کدام آثاری را برای نمایشگاه فرستادند.

این هنرمند با اشاره به موضوع اصلی نمایشگاه ادامه می‌دهد: موضوع کلی تقابل خود در واقعیت است و هنرمندان این موضوع را با تکنیک‌های مختلف مانند آبرنگ،‌ مدادرنگ، رنگ روغن و چیدمان به نمایش گذاشته‌اند.

او با بیان اینکه موضوع این نمایشگاه بر اساس یک موضوع روانشناسی است، می‌گوید: انسان برای نخستین بار در آینه تصویر یکپارچه خود را می‌بیند، اما آدمی هیچ وقت نمی‌تواند تقابلی که با جهان پیرامون دارد را در آینه ببیند، اما یک هنرمند وقتی یک تصویر پرتره را می‌کشد و مخاطب آن را می‌بیند می‌تواند با حالت آن همزاد پنداری کند و خود را جای تصویر، تصور کند.

معتمدی هدف خود را از برگزاری این نمایشگاه  این گونه توضیح می‌دهد: پرتره یک تکنیکی است که در تمام طول تاریخ به آن پرداخته‌اند و ما این نمایشگاه را به صورت هدفمند و متداول برگزار کرده‌ایم و نمایشگاه بعدی را با دیدگاه دیگری برپا خواهیم کرد و با توجه به اینکه می‌توانستیم گستره زیادی از موضوعات و هنرمندان را در بر بگیریم از آن بهره گرفتیم.

بیشتر بخوانید:

نیمه بهار با گالری های اصفهان

کد خبر 374909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.