سپاهان در یک قدمی بازگشت دوباره به آسیا

با نتایجی که در هفته بیست و هشتم لیگ برتر رقم خورد سپاهان توانست خودش را به یک قدمی پرسپولیس در صدر جدول لیگ برساند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تا همین دو هفته قبل و در روزهایی که پرسپولیس اختلافی ۵ امتیازی با تیم دوم جدول یعنی استقلال به وجود آورده بود، بسیاری از هواداران قرمز پوش مدعی بودند که تیمشان در فاصله سه هفته به پایان رقابت‌های لیگ برتر قهرمانی خودش را قطعی خواهد کرد. امروز و در شرایطی که فقط دو بازی دیگر برای هر تیم باقی مانده نه تنها قهرمانی پرسپولیس در لیگ امسال قطعی نشده بلکه نزدیک شدن سپاهان به شاگردان برانکو کار را به جایی رسانده که یک لغزش دیگر از جانب قرمزها می‌تواند رویایی قهرمانی این تیم را نقش بر آب کند.

سپاهان به عنوان پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ برتر سابقه کسب پنج عنوان قهرمانی در این مسابقات را در کارنامه دارد که سه عنوان قهرمانی حد فاصل لیگ نهم تا یازدهم به عنوان هت‌تریک قهرمانی در کارنامه نماینده فوتبال اصفهان به ثبت رسیده و از طرف دیگر پرسپولیسی‌ها بعد از قهرمانی در لیگ‌های شانزدهم و هفدهم به دنبال تکرار رکورد سپاهان در فوتبال ایران هستند و همین مسئله رقابت مستقیم دو تیم را تبدیل به کورس مدعیان افتخار در فوتبال ایران کرده است.

پرسپولیس ۵۷ امتیازی در دو مسابقه بعدی خودش ابتدا در تهران میزبان ماشین‌سازی تبریز خواهد بود و در هفته آخر هم باید راهی شهر جم شود تا به دیدار پارس جنوبی برود. سپاهان دومین تیم جدول هم در هفته ۲۹ در یک بازی حساس در شهر مشهد مهمان پدیده خواهد بود و در هفته آخر هم شاگردان امیر قلعه‌نویی از استقلال خوزستان سقوط کرده پذیرایی خواهند کرد که دو مسابقه کاملا متفاوت در پیش روی نماینده فوتبال اصفهان قرار داده است.

استقلال تهران، تراکتورسازی و پدیده هم در رده‌های بعدی جدول حضور دارند که همچنان برای کسب سهمیه شانس دارند و همین مسئله رقابت در این دو هفته پایانی را بسیار حساس‌تر از قبل کرده است.

در این بین رتبه دوم لیگ به اندازه قهرمانی فصل هم برای سپاهان ارزش دارد چرا که جدال مستقیم سپاهان و پرسپولیس در نیمه نهایی جام حذفی به سود هر تیمی است که به پایان برسد به نوعی مترادف با قهرمانی این جام هم می‌تواند باشد.اگر سپاهان نتواند در مسیر لیگ و جام حذفی به عنوان قهرمانی دست پیدا کند این تضمین وجود دارد که نایب قهرمانی در لیگ به معنای سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۰ باشد. در فصل گذشته سهمیه فوتبال ایران دو نماینده قطعی و دو نماینده پلی‌آف بود ولی در این فصل گفته شده که این سهمیه‌ها به سه سهمیه قطعی و یک سهمیه پلی‌اف تغییر می‌کند که تحت هر شرایطی می‌تواند سپاهان را به لیگ قهرمانان آسیا برساند.

کد خبر 374901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.