وکلا نظرات شخصی خود را در فضای مجازی مطرح نکنند

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان گفت: متاسفانه برخی وکلا در صفحات شخصی خود در فضای مجازی موضوعاتی را مطرح می‌کنند که حاکی از نظرات شخصی آنهاست که قانون این حق را به آنها نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا قنبری شامگاه جمعه در چهلمین آیین دوره تحلیف کارآموزان وکالت کانون وکلای استان اصفهان با تبریک به کارآموزانی که به شغل شریف وکالت نائل شدند، اظهار کرد: قضات دو ویژگی دارند که مجری قانون بودن و بدون نظر بودن در مباحث سیاسی از جمله آنهاست.

وی با تاکید بر اینکه مدافع حقوق مردم باید فردی کارآزموده و با تجربه باشد، افزود: همکاران قضایی لازم است تمام دوره‌های کارورزی و آزمون‌های موردنظر را گذرانده باشد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه همه زحمات گذشته این افراد برای نائل شدن به چنین مرحله‌ای بوده است، تصریح کرد: مراسم تحلیف از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و متن این سوگندنامه معنایی بسیار متعالی دربر دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید شرافت شغل وکالت با رفتار وکلا حفظ شود، افزود: وقتی در این سوگندنامه نام خداوند می‌آید دیگر حق شکستن آن را ندارید و قانونگذار در این متن کلمه قادر آورده تا همه منیت‌ها را از بین ببرد و تعظیم در برابر هر که جز خداوند را نهی کند.

قنبری با بیان اینکه اجرای قوانین تنها مختص محکمه نیست، تصریح کرد: از یک وکیل انتظار نداریم در رفتارهای اجتماعی خود نظام‌های درست را رعایت نکند بلکه در همه جا و در همه زمان ها لازم است پایبند به قانون باشد.

وی با اشاره به اینکه فرشته عدالت دو بال دارد، اظهار کرد: یک بال این فرشته قاضی و دیگری وکیل است که با این سوگندنامه متعهد می‌شود و شرافت خود را در گرو احقاق حق می‌گذارد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان با تاکید بر اینکه شرافت قضاوت و وکالت دو عبارت ناگسستنی هستند، افزود: باید هر دو نفر وکیل و قاضی به شرافت قضاوت و عدالت کمک کنند، همچنین وکیل علاوه بر موکل خود ملزم به احترام به همه اشخاص از جمله قاضی، کارمندان اداری و اصحاب دعوی حتی موکل طرف مقابل است.

اگر وکیل دعوی را حق ندانست نباید از آن دفاع کند

وی با انتقاد از برخی نظرات وکلا در فضای مجازی گفت: متاسفانه برخی وکلا در صفحات شخصی خود در فضای مجازی موضوعاتی را مطرح می‌کنند که حاکی از نظرات شخصی آنهاست که قانون این حق را به آنها نمی‌دهد.

قنبری با تاکید بر اینکه راستی و درستی باید روش یک وکیل باشد، گفت: یک وکیل حق ندارد کار غلطی انجام دهد و همواره باید مدافع حق باشد.

وی اظهار کرد: اگر وکیل دعوی را حق ندانست نباید از آن دفاع کند و قانونگذار شرافت وکیل را وثیقه این قسم قرار داده است.

معاون پیشگیری  از وقوع جرم دادگستری اصفهان در تشریح این موضوع گفت: معمولا مالی که ارزشمند و سهل‌الوصول است را به عنوان وثیقه می‌گیرند و برای یک وکیل هم شرافت او و قسم او ارزشمندترین وثیقه اوست، همچنین این سوگندنامه را در پایان باید امضا کرد چرا که حقوقی‌ها امضای یک سند را ضروری می‌دانند و امضای این سوگندنامه به عنوان یک سند حقوقی توسط شما وکلای جوان به معنای این است که تا پایان عمر باید بدان متعهد باشید و این تعهد از وظایف شما خواهد بود.

کد خبر 374900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.