بودجه دولتی برای دستیابی به توسعه نقشی ندارد

وزیر کشور گفت: بودجه دولتی صرف امور زیربنایی و ارائه تسهیلات می‌شود و برای دستیابی به توسعه باید مردم پای کار بیایند.

به گزارش ایمنا، عبدالرضا رحمانی فضلی بعد از ظهر جمعه در همایش شهرداران و دهیاران خراسان شمالی، اظهار کرد: بنده به عنوان یک فرد علاقمند به مباحث توسعه خواهش دارم که خود را در چهارچوب اعتبارات دولتی قرار ندهید و دنبال درآمد پایدار و جلب مشارکت‌های مردمی باشید.

رحمانی فضلی با تأکید بر اینکه منابع دولتی محدود است، تصریح کرد: تفکر مدیریتی شهرداران و شوراها باید تبدیل به ثروت شود چرا که با دریای مواج مردم در ارتباط هستید و می‌توانید از این ثروت بالقوه استفاده بهینه کنید.

وی افزود: بالاترین حد بودجه‌های دولتی کمترین سرمایه مردمی به حساب می‌آید و یکی دلایل پیشرفت کشورهای توسعه یافته استفاده از سرمایه مردم با ایجاد امنیت سرمایه گذاری و افزایش حقوق شهروندی است.

وزیر کشور تاکید کرد: امنیت شغلی برای دهیاران ضروری است اما این دلیل نمی‌شود که منتخبان مردم کارمند دولت شوند با این وجود امنیت شغلی آنها باید به هر صورت که شده تأمین شود.

رحمانی فضلی قدرت انتخاب مردم را در جمهوری اسلامی بی‌نظیر دانست و اظهار کرد: پس از مشروطه مردم نماینده انتخاب می‌کردند اما این نماینده‌ها از پیش تعیین شده بودند و رأی مردم هیچ ترتیب اثری نداشت.

وی ارتباط نزدیک نمایندگان با مردم و حوزه انتخابی را دستاورد نظام دانست تا جایی که از مراوده نمایندگان با مردم با عنوان یک گنج عظیم یاد کرد.

به گفته وی دهیاران و شوراها بدون حمایت قدرت و حتی فشارهای اقتصادی و سیاسی انتخاب می‌شوند و در نهایت با مردم عجین می‌شوند که این یک دستاورد مهم جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر کشور رسالت اصلی دهیاران و نمایندگان مردم را ارتقا عملکردشان دانست تا جایی که با هر اقدام و گامی که بر می‌دارند باید ضعف‌ها و آسیب‌ها را کاهش دهند.

رحمانی فضلی با تأکید بر اینکه باید قدردان مردمی که پیوسته در صحنه حضور دارند باشیم، ادامه داد: عزت و شکوه نظام و البته رفاه مردم به این بستگی دارد که چطور بخواهیم پیش برویم.

وی اساس قدرت نظام را رأی مردم دانست و اضافه کرد: مجمع نمایندگان یک جریان تاریخی است، ضمن اینکه مشروعیت و مقبولیت شما به رأی مردم بستگی دارد.

کد خبر 374835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.