زیباترین ایستگاه‌های متروی جهان در کشور همسایه

از موزاییک و شیشه‌های رنگارنگ گرفته تا لوسترهای برنز و مجسمه‌های فلزی، ایستگاه‌های متروی مسکو پر از هنر است و بسیاری از آن‌ها به حدی زیبا هستند که برای بازدیدشان تورهایی اختصاص یافته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در سراسر جهان، حمل و نقل عمومی رکن اصلی زندگی ساده شهری محسوب می‌شود چرا که همه مردم نمی‌توانند اتومبیل شخصی خود را داشته باشند و یا از تاکسی‌های گرانقیمت استفاده کنند. بنابراین سیستم‌های حمل و نقل عمومی بهترین گزینه به حساب می‌آیند چرا که می‌توانند کمک بسزایی برای شهروندان و گردشگران برای صرفه جویی در وقت و هزینه باشند. در ادامه به بررسی پنج شهر که دارای بهترین سیستم حمل و نقل عمومی در جهان هستند می‌پردازیم.

توکیو، ژاپن

با بررسی نقشه مترو توکیو، در نگاه اول به نظر می‌رسد که استفاده از آن غیرممکن است، خصوصا که این قطارها توسط چندین شرکت اداره می‌شوند. خوشبختانه این سیستم ساده‌تر از آنچه که به نظر می‌رسد عمل می‌کند و با خرید یک کارت مخصوص می‌توان صرف نظر از شرکت اداره کننده، از هر مترو یا اتوبوسی در شهر استفاده کرد. همچنین در تمامی ایستگاه‌های اصلی این شهر علائم و نشانه‌های نوشته شده به زبان انگلیسی به تعداد فراوان یافت می‌شود و سیستم حمل و نقل بسیار گسترده آن، امکان دسترسی به تمام نقاط شهر را نیز فراهم می‌آورد.  توکیو در زمینه زیرساخت‌های راه آهن سیستم‌های حمل و نقل شهری در میان ۲۴ شهر جهانی، جزو رتبه های برتر شناخته می‌شود.

پاریس، فرانسه

سیستم متروی قدیمی و با ارزش پاریس، با علائم متمایز سبک "هنر تزیینی" خود که در بسیاری از ایستگاه‌ها به کار رفته، از سال ۱۹۰۰ تاکنون گردشگران و شهروندان بسیاری را در سراسر شهر به مقصد رسانده است. سیستم حمل و نقل کدبندی رنگی شهر، شیوه مناسبی برای راهنمایی مسافران است. به علاوه سازمان‌های کنترل کننده مترو با ارائه برنامه RATP به بازدیدکنندگان کمک می‌کنند که مسیر خود را راحت‌ و سریع‌تر پیدا کنند. زیرساخت‌های ویژه برای راه آهن و قیمت‌گذاری مناسب نیز پاریس را در صدر رده‌بندی بهترین شهر اروپایی در زمینه حمل و نقل عمومی  قرار داده است.

هنگ کنگ، چین

دلایل بسیاری برای وجود نام این شهر چینی در میان لیست شهرهایی با بهترین سیستم حمل و نقل عمومی وجود دارد. شبکه حمل و نقل عمومی هنگ کنگ شامل اتوبوس، تراموا، مترو، و قطارهای زمینی است که در تمامی آن‌ها ویژگی‌هایی نظیر تمیزی، وسعت و کارآمدی به وضوح دیده می‌شود. زیرساخت‌های مناسب راه آهن شهر که تقریبا در هر گوشه‌ای از آن قرار دارد، همچنین استفاده از تکنولوژی بالا و قیمت‌گذاری مناسب بلیط در هنگ کنگ به راستی قابل ستایش است. به علاوه بازدیدکنندگان می‌توانند نسبت به تهیه کارت‌های قابل شارژ Octopus اقدام نمایند که نه تنها در اکثر اشکال حمل و نقل عمومی بلکه در خرید و تهیه غذا در اطراف شهر نیز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

مونترال، کانادا

با وجود خطوط متروی کدبندی شده توسط رنگ‌ها و شبکه اتوبوس گسترده مونترال، حمل و نقل عمومی این شهر بدون هیچ پیچیدگی، امکان جابجایی مسافران به تمامی نقاط شهر را دارد. به علاوه وب سایت شرکت حمل و نقل این شهر دارای فهرستی از تمامی مکان‌های دیدنی، همراه با نزدیکترین ایستگاه‌های مترو و اتوبوس به هر کدام از آنها است و گزینه‌های پرداخت هزینه‌ها نیز انعطاف بالایی دارد. برای مثال می‌توان تنها برای یک سفر بلیط تهیه کرد، نسبت به خرید یک پکیج ۱۰ سفری اقدام و یا یک بسته نامحدود یک تا چهار روزه برای سفر به هر نقطه شهر خریداری کرد. 

مسکو، روسیه

از موزاییک و شیشه‌های رنگارنگ گرفته تا لوسترهای برنز و مجسمه‌های فلزی، ایستگاه‌های متروی مسکو پر از هنر است و بسیاری از آنها به حدی زیبا هستند که برای بازدید از آن‌ها تورهایی اختصاص یافته است. این ایستگاه‌ها همچنین بخشی از یک شبکه حمل و نقل مقرون به صرفه و در حال گسترش هستند. جدیدترین ایستگاه متروی شهر در فاصله سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷ ساخته و تاکنون تعداد زیادی خطوط اتوبوس به بخش حمل و نقل عمومی این شهر اضافه شده است. به علاوه بازدیدکنندگان می‌توانند از علائم انگلیسی زبانی که به تازگی در تمامی سیستم متروی مسکو به کار رفته است، بهره‌مند شوند. جالب است بدانید زیباترین ایستگاه‌های متروی جهان در مسکو قرار دارد.

کد خبر 374834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • ehsan CA ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    0 0
    مال ایران و نگفتی
  • ehsan CA ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    0 0
    مال ایران و نگفتی