کاهش ۱.۳ درصدی نرخ بیکاری استان اصفهان

شهرضا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان از کاهش ۱.۳ درصدی نرخ بیکاری این استان در سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، محسن نیرومند عصر امروز (جمعه) در پنجمین جشنواره کارآفرینان و کارگران نمونه این شهرستان با بیان اینکه سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت استان اصفهان جزء جامعه کارگری هستند، اظهار کرد: این استان با داشتن ۳۰۰ هزار بازنشسته تأمین اجتماعی و یک میلیون و ۲۰۰ هزار کارگر بیمه شده، بزرگترین استان کارگری کشور است.

وی ادامه داد: کارگران در شرایط خاصی قرا دارند، باوجود تبلیغات گسترده درباره افزایش حقوق آنان، حقیقت این است که این میزان دستمزد برای تأمین حداقل شرایط زندگی کارگران نیز کافی نیست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی شهرضا بخش مهمی از معضلات تولید و اشتغال استان را رفع می‌کند، خاطرنشان کرد: قوانین حمایتی حوزه کار باید تعادل در نظام تولید و اشتغال را تأمین و از جانبداری یکسویه از کارگران یا کارفرمایان جلوگیری کند.

نیرومند با بیان اینکه سامانه جامع کار نمی‌تواند به ایجاد امنیت شغلی برای کارگران منجر شود تصریح کرد: این سامانه می‌تواند با جلوگیری از سوء‌استفاده از قراردادهای کارگری، مانع تحمیل قراردادهای سفیدامضا به آنان شود، ولی امنیت شغلی برای کارگران ایجاد نمی‌کند.

وی گفت: در سال گذشته با وجود تحریم‌های اقتصادی دشمن و افزایش شدت تحریم‌ها نرخ بیکاری استان ۱.۳ درصد کاهش یافت که دستاورد مطلوبی محسوب می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان خاطرنشان کرد: استاندار اصفهان به همه مدیران اقتصادی استان دستور داده تا با سرکشی دوره‌ای از واحدهای تولیدی و کارخانجات، مشکلات آنان را احصا و برای رفع آن‌ها برنامه‌ریزی کنند.

نیرومند تأکید کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی استان از بروکراسی اداری و نبود مواد اولیه ابراز نارضایتی می‌کنند، بنابراین رونق تولید تنها نیازمند اختصاص ردیف‌های اعتباری و تسهیلات نیست.

به گزارش ایمنا، در این جشنواره از ۵۰ کارگر و کارآفرین برتر شهرضا تجلیل و سپس خانه کارگر این شهرستان افتتاح شد.

کد خبر 374825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.