بی تردید ملت ایران در قبال آمریکا پیروز خواهد شد

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه آمریکا باید بداند شیطنت‌هایش بی‌پاسخ نمی‌ماند، گفت: ملت ما ملتی غیور است که در جنگ هشت ساله، آمریکا و اذنابش را از پای درآورد. ملت ما در برابر توطئه‌کنندگان تماشاچی نخواهد بود بلکه توی دهن توطئه‌کنندگان می‌زند و دندان‌های آن‌ها را خُرد می‌کند.

به گزارش ایمنا، آیت الله سیداحمد خاتمی در خطبه های نمازجمعه امروز تهران گفت : مصاف ما با آمریکا عقیدتی است، نه قصه تروریسم؛ حقوق بشر و بحث هسته ای نیست.
وی اضافه کرد: دنیا می داند آمریکا و اذنابش در خط مقدم تروریسم و تروریسم پروری و همچنین در خط مقدم زیرپا گذاشتن حقوق بشر قرار دارد؛ زرادخانه هسته ای و بمب اتم در این کشور موج می زند. مشکل آنان فقط دینی و عقیدتی است.
خاتمی با بیان اینکه در مدت ۴۰ سال انقلاب اسلامی، آنی نبوده که در ستیز با امریکا نباشیم، تصریح کرد: در این ۴۰سال ملت ایران پیروز بوده و هیمنه امریکا را در دنیا شکستیم. آنچه که مایه نگرانی آمریکاست و آقای ترامپ هم بارها بیان کرده، آن شعار انقلابی 'مرگ بر امریکا'ی ماست.
وی افزود: ترامپ مدام می نالد که مردم ایران می گویند مرگ بر آمریکا. ما می گوییم مرگ بر زورگویی آمریکا، مرگ بر ترامپ، مرگ بر بولتون؛ ما که با مردم آمریکا مشکل نداریم. ما نقشه جدید خاورمیانه آمریکا را به فضل خدا در هم شکستیم.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: وقتی امیرالمومنین (ع) در جنگ خندق وارد میدان شد پیامبراکرم فرمود تمام ایمان به جنگ با تمام شرک آمده است. نظام ما نظام عاشق علی (ع) است. در تک تک سلول های این مردم محبت علی نقش بسته است. دشمنان نظام ما هم از سنخ دشمنان امیرالمومنان هستند و ما در یک مصاف این چنینی هستیم.
وی با بیان اینکه از اول پیروزی انقلاب تا کنون چهار جنگ نظامی، فرهنگی(تهاجم فرهنگی و جنگ رسانه ای و روانی زیر مجموعه آن است ) ، سیاسی و الان جنگ اقتصادی را تجربه کرده و می کنیم، گفت: هیچ تردیدی در این زمینه نیست که ملت ایران در سه جنگ قبلی پیروز شده و در این جنگ هم پیروز برمی آید.


خاتمی پنج رمز پیروزی این جنگ ها را خداباوری، بصیرت، حضور مردم در صحنه، مقاومت، وحدت و همدلی برشمرد و افزود: اینها عناصر پیروزی ملت ماست و با آن در آینده هم پیروز خواهیم شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری آمریکا را کشور بحران زده دانست و ترامپ را دزد سرگردنه خواند و گفت: ترامپ مانند دزد سرگردنه ای است که باج گیری می کند. آقای ترامپ می گوید عربستان ۵۰۰ میلیون دلار بدهد تا امنیتش را تامین کنیم، سال آینده این مبلغ بیشتر می شود.
وی افزود: این شرایط، اهمیت مقاومت را نشان می دهد که با یک دیوانه ای طرف هستیم که اگر یک قدم عقب بنشینیم ۱۰ قدم جلو می آید . باید سر این دیوانه را به سنگ کوبید و تنها کسی که سر این دیوانه را به سنگ می کوبد، ملت ایران است. در این شرایط مذاکره، تسلیم است و تسلیم یعنی ذلت و ملت عاشورایی ایران ذلت ناپذیر و شعارشان هیهات من الذله است.
امام جمعه موقت تهران گفت: ابزار این روزهای ترامپ تهدید است، تهدیدهایی که بسیار نخ نما شده و چنانچه در هر کشوری اثر داشته باشد در ایران اثر ندارد. ۴۰ سال است که گوشمان با این تهدیدها پر است.
وی اضافه کرد: یکی از این تهدیدها به صفر رساندن صادرات نفت ایران است. امریکا به خوبی می داند نظام ما هر چقدر بخواهد نفت تولید می کند و به کوری چشم شما هر چقدر هم که بخواهد، صادر خواهد کرد.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه آمریکا باید بداند که شیطنت‌هایش بی‌پاسخ نمی‌ماند، گفت: ملت ما ملتی غیور است که در جنگ هشت ساله آمریکا و اذنابش را از پای درآورد. ملت ما در برابر توطئه‌کنندگان تماشاچی نخواهد بود بلکه توی دهن توطئه‌کنندگان می‌زند و دندان‌های آن‌ها را خُرد می‌کند.

وی با بیان اینکه خوی آمریکا خوی زیاده‌خواهی است، گفت: ببینید آمریکا چه رفتاری در برابر ونزوئلا دارد. آمریکا در برابر دولتی که از رای مردم برآمده می‌ایستد و از یک فرد دست‌‎نشانده در ونزوئلا حمایت می‌کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: با وجود این همه توطئه از سوی آمریکا، باید بگویم که احمق‌ترین نظام جهان هم آمریکاست. آن‌ها در اوج محبوبیت سپاه و زمانیکه نیروهای مسلح ما به ویژه سپاه پاسداران در ماجرای سیل اخیر خوش می‌درخشیدند، سپاه را به عنوان یک گروه تروریستی معرفی کردند و سبب شدند آن‌هایی هم که میانه چندانی با سپاه نداشتند، محبوبیت سپاه در قلب‌شان جای بگیرد.

کد خبر 374810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.