۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸
شورا جای اعمال سلایق سیاسی نیست

خوانسار- فرماندار خوانسار گفت: در کار شورا فردگرایی مطلق راه ندارد، مردم این موضوع را به خوبی لمس می‌کند، منش شورا باید منش جمعی باشد، تصمیم‌گیری در این نهاد نباید سیاسی باشد هر چند اعضا گرایش سیاسی داشته باشند در غیر این صورت در دوره‌های بعد منتخب مردم نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، منصور کمالی امروز (چهارشنبه) در مراسم بزرگداشت روز شوراها، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب قانون شوراها از سوی امام(ره) پیگیری و سرانجام در سال ۶۱ اختیارات و وظایف شوراها در ۵۱ ماده به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و در سال ۷۵ اجرایی شد که نشان از اهمیت دادن به شوراها و تبلور دمکراسی در نظام است.

وی با بیان اینکه: شوراها منتخبین مردم هستند، افزود: شوراها بایبه فکر خدمت به مردم باشند و کسی که به فکر یک جمعیتی مانند شهر و روستا است از خود گذشتگی انجام می‌دهد.

فرماندار خوانسار افزود: اگر شوراها با تفکر و ایده مردم و طبق قانون شوراها عمل کنند قطعأ جامعه‌ای پویا خواهیم داشت و انتظار داریم شوراها با این نگرش خدمت‌رسانی کنند.

کمالی با بیان اینکه تقویت شورا سبب تقویت دولت است، یادآور شد: برخی شوراها را مزاحم دهیاری و شهرداری و مردم می‌دانند، اما حقیقت خلاف این تفکر است.

وی گفت: شورا یک نهاد تصمیم گیرنده جمعی است، بنابراین ممکن اختلاف نظرها در بین اعضای شورا باشد، اما باید در جهت منافع مردم حرکت کنند و شهردار و دهیار باید از آن تبعیت کنند.

فرماندار خوانسار تأکید کرد: در کار شورا فردگرایی مطلق راه ندارد، مردم این موضوع را به خوبی لمس می‌کند، منش شورا باید منش جمعی باشد، تصمیم‌گیری در این نهاد نباید سیاسی باشد هر چند اعضا گرایش سیاسی داشته باشند در غیر این صورت در دوره‌های بعد منتخب مردم نخواهد شد.

کمالی با بیان اینکه شورا یک نهاد اجتماعی و فرهنگی است و اعضای شورا باید در این جهت گام بردارند، افزود: شوراها پل ارتباطی بین مردم و دولت باید هستند تا کمبودهای شهرستان را بتوانند از طریق دستگاه‌های اجرایی حل و فصل کنند.

وی گفت: شوراها اختلاف نظرها را با دستگاه‌های اجرایی و شهرداری کنار بگذارند و مطالبات مردم را از دستگاه‌های دولتی مطالبه کنند و با تأسی به قانون شورا روش تعامل را با دستگاه اجرایی پیشه کنند، زیرا شورایی که با مدیران عالی رتبه شهرستان اختلاف داشته باشد نمی‌تواند مطالبات مردم را از مسؤولان مطالبه گری کند.

فرماندار خوانسار تأکید کرد: اگر مردم احساس کنند که مطالبات آنها محقق نمی‌شود از نظام مأیوس می‌شوند در نتیجه اگر افرادی برای تحقق خواست مردم در عرصه شورا وارد می‌شوند باید بسترهای مناسب فرهنگی و اجتماعی مردم را فراهم آورند.

وی گفت: مطالبه مردم شهر خوانسار از شوراها برگزاری روز خوانسار است و باید به نحو مطلوب مردم احساس کنند که این مطالبه پیگیری شده است، شورا تجلی اراده مردم است و باید برای آسایش و رفاه مردم تلاش می‌کتد.

کد خبر 374665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.