موفقیت دوباره برادران محمودی در شب تقدیر از علی نصیریان

جشنواره فیلم‌های ایرانی استرالیا با معرفی "سه‌رخ"‌به عنوان بهترین فیلم به کار خود پایان داد.

به گزارش ایمنا، ‌مراسم اهدای جوایز هشتمین جشنواره فیلم‌های ایرانی استرالیا با حضور محمود کلاری، بهمن فرمان‌آرا، علی نصیریان، امیرپوریا، امیر اسفندیاری، جعفر پناهی، محمد اطبایی، غلامرضا موسوی، سارا بهرامی، محسن تنابنده، برادران محمودی، گوهر خیراندیش، بهناز جعفری، سحر دولت‌شاهی، مستانه مهاجر، عباس یاری و غیره شامگاه دوشنبه _۹ اردیبهشت ماه_ در باغ سفارت استرالیا برگزار شد.

در این مراسم سفیر استرالیا گفت: هشتمین دوره جشنواره فیلمهای ایرانی استرالیا از ۱۸ اکتبر الی ۱۸ نوامبر ۲۰۱۸ در شش شهر سیدنی، ملبورن، آدلاید، بریزبرن، کمبرا، پرت برگزار شد و ۱۲ فیلم سینمایی مارموز، سه رخ، شکستن همزمان بیست استخوان، خوک، امیر، هتریک، هندی و هرمز، دارکوب، تنگه ابوقریب، روسری آبی، همچنان که می مردم، حکایت دریا به نمایش در آمد.

یان بیگلز ادامه داد: جشنواره فیلم‌های ایرانی استرالیا یک نهاد مستقل فرهنگی است و از سمت هیچ‌ نهاد دیگری در داخل یا خارج از ایران حمایت نمی‌شود. هدف ما معرفی فرهنگ و سینمای ایران در فضای خارج از کشور است. امشب این افتخار را دارم که مراسم را با قدردانی و بزرگداشت یکی از سینماگران بزرگ کشور آغاز کنم، مردی که با فیلم‌های خوبی که بازی کرده، خاطرات ماندگاری برایمان رقم زده است.

سپس بهمن فرمان آرا برای قدردانی از علی نصیریان روی سن آمد و به پاس سپاس و قدردانی از این بازیگر بزرگ سینما جایزه ویژه‌ای به او اهدا شد.

برگزیدگان هشتمین جشنواره فیلم‌های ایرانی استرالیا که با داوری رؤیا تیموریان، باران کوثری و امیر پوریا برگزیده شده‌اند، ‌به شرح زیر است:

جایزه فیلم منتخب تماشاگران: فیلم "سه رخ" به کارگردانی جعفر پناهی

جایزه بهترین کارگردان: مانی حقیقی برای فیلم "خوک"

تقدیر ویژه فیلمنامه: جمشید محمودی برای فیلم "شکستن همزمان بیست استخوان"

جایزه بهترین فیلمنامه: عباس امینی برای فیلم "هندی و هرمز"

تقدیر ویژه بهترین بازیگر زن: سحر دولت‌شاهی برای فیلم "امیر"

جایزه بهترین بازیگر زن:‌ سارا بهرانی برای فیلم "دارکوب"

جایزه بهترین بازیگر مرد:‌ حسن معجونی برای فیلم "خوک" و محسن تنابنده برای فیلم "شکستن همزمان بیست استخوان"

جایزه ویژه هیئت داوران برای تلاش منحصر به فرد در فیملنامه نویسی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی: فیلم "حکایت دریا"‌ به کارگردانی بهمن فرمان آرا

کد خبر 374528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.