یادنامه ماندگار...

در این روزگار فانی، اندک اشخاصی هستند که ماندگارند. اندکند وجودهایی که جاودان می شوند این گونه است که "دکتر سید محمدباقر کتابی" در بین شاگردان و همکارانش حتی پس از گذشت یک سال از مرگش فراموش نشده است. او مفسر قرآن، شارح نهج البلاغه و ادیب ایرانی بود و بذر علم را در ذهن شاگردانش می کاشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مراسم نکوداشت و رونمایی از یادنامه سیدمحمدباقر کتابی دوشنبه نهم اردیبهشت ماه در حالی در کتابخانه مرکزی برگزار شد که سالن همایش آن مملو از جمعیت بود. شاگردان دکتر کتابی با موهایی که با گرد نقره ای پوشیده شده از سازمان های مختلف حاضر شدند تا یاد او را گرامی بدارند. مردی که دوستان و همکارانش از او به نیکی یاد می کنند.

رضا روحانی، معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان که از شاگردان دکتر کتابی بوده است برگزاری چنین رویدادی را به سه دلیل دارای اهمیت می داند. نخست از نظر شخصیت، زیرا کتابی به عنوان یک چهره فرهیخته و دانشمند شخصیتی بی نظیر داشته است. دوم اینکه سرمایه های اجتماعی و چهره های نمادین، پاسداشت مطلق علم و فرهنگ و اخلاق هستند. این شخصیتها در وجودشان مفاهیم ارزشمندی را متبلور کرده اند و دلیل دیگر اینکه برگزاری چنین رویدادهایی باعث غنا و طراوت و پربارتر شدن اکوسیستم فرهنگی هنری و اخلاقی جامعه می شود.

در این مراسم دوستان دکتر کتابی از خصیصه های رفتاری اش که تبلور خصلت‌های اخلاقی امام علی(ع) و نهج البلاغه بود سخن می گفتند و خاطرات با او را برای حاضران بیان کردند. اما در میان تمام خاطرات نحوه گرامیداشت نوازنده نابینای ویلن گروه نوازندگی از همه گرمتر بود؛ به احترام استادش ایستاده ویالون می زد و گاه از خاطرات معلمش در مدرسه می گفت، معلمی که مدتی است رخت سفر بر بسته اما آثار تعالیم و منشش همیشه ماندگار است.

به گزارش ایمنا مراسم رونمایی از یادنامه محمد باقر کتابی دوشنبه، ۹ ادریبهشت ماه در کتابخانه مرکزی شهرداری برگزار شد.

کد خبر 374475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.