۷   شتر در برخورد با قطار در شیراز تلف شدند

معاون بهره‌برداری و ناوگان راه آهن استان فارس گفت: به دلیل تجاوز شترها به حریم ریلی راه آهن، هفت نفر از آنها بر اثر برخورد با شتر جان باختند.

به گزارش ایمنا، احمدرضا زارع اظهار کرد: ساعت ۱۰ صبح دوشنبه یک گله شتر در منطقه تنگ جلاب و در قسمت ورودی شهر جدید صدرای شیراز در حین کوچ، به حریم ریلی راه آهن جمهوری اسلامی تجاوز کردند که با برخورد با قطار تهران- شیراز هفت شتر از این گله تلف شدند.

وی ادامه داد: گله شتری که در ورودی شهر صدرا دچار سانحه شد در حین کوچ بود و نگهبان گذرگاه به دامدار همراه این گله اخطار داده بود که نباید از این مسیر گذر کنند اما این دامدار بی توجه به اخطارهای داده شده اقدام به انجام این کار کرد و در نهایت این گله دچار سانحه شد.

معاون بهره بر داری و ناوگان راه آهن استان فارس با بیان اینکه آموزش و اطلاع رسانی به تمام روستاها و اهالی ساکن در کنار ریل قطار بصورت مداوم در طول سال انجام می شود، گفت: آخرین دوره آموزش ها به این قشر و نماینده های دامدارانی که اکنون در حال کوچ هستند هفته گذشته داده شد و حتی روز گذشته (یکشنبه) نیز تعدادی از این دامداران سوار بر قطار شدند و به صورت عینی مسیرهای عبور گله های دام را از نزدیک مشاهده کردند.

وی اضافه کرد: تقاضای راه آهن جمهوری اسلامی در کشور و خصوصا استان فارس که جمعیت قابل توجهی از عشایر را در خود دارد همواره این بوده که ایل راه متناسب با ریل های آهن مشخص شود اما کماکان مشاهده می شود که بی توجهی از سوی دامداران رخدادهای تلخی نظیر امروز را رقم زد.

کد خبر 374437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.