لزوم تسریع در بهره برداری از مترو اصفهان – شاهین شهر

رییس شورای اسلامی شاهین شهر و میمه گفت: روزانه۴۰ هزارنفر از سمت شاهین شهر به اصفهان تردد می‌کنند که به دلیل هزینه‌های بالای اتوبوس و حمل و نقل عمومی بهتر است در احداث خط مترو در این مسیر تسریع شود.

اسماعیل فرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص جایگاه شوراها اظهار کرد: متاسفانه شوراها جایگاهی ندارند و فقط به عنوان اینکه شورایی با رأی مردم وجود داشته باشد به موجودیت خود ادامه می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه شوراهای شهر به شورای شهرداری‌ها تبدیل شده‌اند، افزود: متاسفانه قانون شوراها اجرا نمی‌شود در حالی که قانون به شوراها بهای بسیاری داده اما دولتی‌ها و مجلسی‌ها چندان شوراها را قبول ندارند که این، لزوم حمایت بیشتر دولت و مجلس را می‌طلبد.

رییس شورای اسلامی شاهین شهر و میمه با بیان اینکه شهرداری‌ها با کمبود نقدینگی و بودجه مواجه هستند، تصریح کرد: درست است که مردم شهرها را اداره می‌کنند اما تا به حال به این فکر نبوده‌ایم که کارگروه‌های تخصصی برای تأمین درآمد پایدار شهر داشته باشیم.

فرهادی با تاکید بر لزوم تقویت جایگاه شهردار و شهرداری‌ها، افزود: حمایت از سیستم حمل ونقل عمومی از مهمات جامعه است، اما امروز با افزایش هزینه‌ها، خرید یک اتوبوس واقعاً سخت شده و این در حالی است که میزان استفاده از این وسایل هر روز افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به تردد روزانه ۴۰ هزارنفر از سمت شاهین شهر به اصفهان، تصریح کرد: از شهردار اصفهان درخواست راه اندازی خط مترو اصفهان به شاهین شهر را دارم چرا که تعداد ترددکنندگان در این مسیر بالاست.

رییس شورای اسلامی شاهین شهر با تاکید بر لزوم وجود کارگروه ماهربرای تأمین درآمد پایدار شهرداری‌ها، اظهار کرد: بهتر است یک کارگروه تخصصی برای موضوعات سرمایه گذاری شهرها همچنین شورای نظارتی بر عملکرد شهرداری‌ها تشکیل شود، چرا که شهرداری‌ها متاسفانه بی یاور هستند، بودجه دولت زیاد است، اما شهرداری‌ها بودجه آنچنانی ندارند، که این امر خود لزوم همکاری بیشتر دولت با شهرداری‌ها را می‌طلبد.

کد خبر 374408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.