"کارگر" ستون شکل‌گیری اقتصاد است

استاندار اصفهان با تأکید بر اینکه کارگر ستون شکل‌گیری اقتصاد است، گفت: اگر تعریف واقعی از جایگاه کارگر نداشته باشیم مابقی مسائل که رونق تولید و کاهش تورم و رکود است، شکل نخواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس رضایی روز دوشنبه- ۹ اردیبهشت ماه- در همایش تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان اصفهان با تبریک هفته کار و کارگر، اظهار کرد: این هفته فرصتی است تا به خواسته‌های به حق جامعه کارگری توجه شود زیرا انسان موجودی اجتماعی است و در زندگی اجتماعی ناگزیر از همکاری، همدلی و تلاش هستیم.

رضایی با تأکید بر اینکه کار و تلاش رمز تعالی یک جامعه است، افزود: دو دیدگاه برای موضوع کار و تلاش وجود دارد؛ اول، نگاه معصومین و بزرگان دینی ما به موضوع کار و کارگر و دوم، نگاه فردی به این موضوع است. 

وی با اشاره به اینکه در موضوع کار و کارگر باید سه ضلع یک مثلث باهم تعامل داشته باشند، تصریح کرد: در قانون اسلامی سه رکن مهم کار، کارفرما و دولت وجود دارد که همه این‌ها باید با تعامل مسائل را حل کنند.

رضایی با تأکید بر اینکه کارگر ستون شکل‌گیری اقتصاد است، افزود: اساس این مثلث ذکر شده بر پایه کارگر است و اگر تعریف واقعی از جایگاه کارگر نداشته باشیم مابقی مسائل که رونق تولید و کاهش تورم و رکود است شکل نخواهد گرفت.

فقط با شعار نمی توان رونق تولید ایجاد کرد

وی با اشاره به اینکه در شرایط تحریم‌ها باید به کارگر به عنوان رونق دهنده تولید نگاه کرد، اظهار کرد: تنها با شعار نمی توان رونق تولید ایجاد کرد و در هفته‌های گذشته با حضور در شهرک‌های صنعتی استان، نگاه ویژه به جامعه کارگری و فعالان اقتصادی استان نشان داده شد زیرا باید به مشکلات این قشر رسیدگی کرد تا برطرف شود.

استاندار اصفهان با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) که «حیات یک ملت مرهون کار و کارگر است»، تصریح کرد: این جمله که حیات ملت را وابسته به کارگر می داند خود بیانگر اهمیت این قشر از جامعه است.

رضایی با تأکید بر اینکه بی همتی از مفاسد یک کشور است، افزود: قطعاً بی همتی و بی توجهی به کار از مفاسد یک کشور و عامل افول یک ملت خواهد بود. تلاش کارگران را در این هفته قدر می نهیم زیرا تلاش برای کسب روزی خود جهاد در راه خدا است.

کد خبر 374400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.