نخستین جشنواره عسل، بادام و زعفران در نجف‌آباد

نجف‌آباد- شهردار نجف‌آباد گفت: برای معرفی جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی این شهر و تبدیل آن به یکی از مقاصد اصلی گردشگران، نجف‌آباد از دوم تا پانزدهم اردیبهشت‌ماه سال جاری میزبان جشنواره عسل، بادام و زعفران خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نجف‌آباد، مسعود منتظری در حاشیه افتتاح جشنواره عسل، بادام و زعفران این شهرستان، اظهار کرد: در این جشنواره بیش از ۳۰ غرفه در مجموعه تاریخی هفت برج به معرفی سوغات، صنایع دستی، ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی شهرستان و محصولات ویژه‌ای مانند عسل، بادام و زغفران اختصاص پیدا کرده است.

شهردار نجف آباد با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه علاقه‌مندان صنعت زنبورداری توسط جهاد کشاورزی این شهرستان، یادآور شد: کارناوال‌های متعددی نیز با مشارکت هنرمندان در نقاط مختلف شهر برگزار و شخصیت‌های طراحی شده با لباس‌هایی مرتبط با عسل، بادام و زعفران به اجرای برنامه‌ می‌پردازند.

منتظری از برنامه‌ریزی برای حضور تورهای گردشگری اصفهان در این جشنواره با همکاری اداره میراث فرهنگی این شهرستان خبر داد و افزود: هرشب ویژه برنامه‌هایی با موضوع مناسبت‌های این ایام مانند روزهای ملی خلیج فارس، معلم و کارگر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به مهم‌ترین اهداف این جشنواره نیز خاطرنشان کرد: نجف‌آباد یکی از بیشترین کلنی‌های زنبور و مرغوب‌ترین عسل کشور را دارد، ولی متاسفانه به دلایل مختلف تاکنون این ظرفیت آن گونه که باید، معرفی نشده است،‌ اما در این برنامه برای معرفی این توانمندی به مردم استان و دیگر نقاط کشور تلاش می‌کنیم.

شهردار نجف‌آباد با اشاره به تبلیغات رسانه‌ای گسترده برای معرفی این جشنواره در هفته‌های اخیر، تصریح کرد: با حضور مسئولان ارشد استان و شهرستان از برترین فعالان این عرصه که در سال‌های اخیر  موفق به کسب عناوین و جوایز استانی و ملی شده‌اند، تقدیر می‌شود.

منتظری با بیان اینکه بخش اصلی جشنواره از هفتم تا دوازدهم اردیبهشت‌ماه است، اظهار کرد: شهروندان و گردشگران می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۱۰ شب از غرفه‌های جشنواره و ویژه برنامه‌های آن بازدید کنند.

کد خبر 374363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.