کیف‌هایی که آلودگی هوا را نشان می‌دهند!

محققان انگلیسی به تازگی نوعی کوله پشتی جدید تولید کرده‌اند که قابلیت سنجش آلودگی هوا را دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دانش آموزان مدارس ابتدایی لندن به منظور  سنجش میزان آلاینده‌های هوا کوله پشتی­‌های جدیدی حمل خواهند کرد که مجهز به سنجشگر کیفیت هواست. به گفته مسئولان شهر لندن ۲۵۰ دانش‌­آموز از پنج مدرسه ابتدایی این شهر به مدت یک هفته مجهز به کیف‌های جدید مسیر رفت و برگشت مدرسه را طی می‌کنند.

وزن این کیف­‌ها حدود یک کیلوگرم است؛ سنجشگرهایی که در این کیف‌های سبک وزن به کار رفته است با همکاری مهندسین شرکت Dyson و کینگز کالج لندن (King’s College London) طراحی و ساخته شده است. تکنولوژی جدید قادر است ذرات معلق هوا  (PM۲.۵ و  PM۱۰) و دی اکسید نیتروژن را اندازه گیری کند.

دانش آموزان از این کوله‌پشتی‌ها مانند کیف‌­های معمولی استفاده می­‌کنند. سنجشگر میزان آلاینده‌های هوا تنها فضایی به اندازه یک جیب را اشغال می­‌کند و میزان آلودگی­ را ارزیابی می‌کند که هر دانش‌­آموز در طول روز تحصیلی در مسیر رفت و برگشت و در زمان حضور در مدرسه با آن مواجه است. به کمک کیف‌های ابداعی کودکان با مقصدهای یکسان اما مسیرهای متفاوت ارزیابی و مقایسه می‌شوند و پیشنهاداتی برای کمتر در معرض آلودگی‌ها قرار گرفتن کودکان ارائه می‌شود.

تکنولوژی جدید به محققان کمک می‌کند تا زمان‌هایی را که کودکان بیشتر در معرض آلودگی هوا هستند شناسایی کنند. طرح سنجشگرهای پوشیدنی و قابل حمل، آخرین مرحله از پروژه Breathe London محسوب می‌شود و هدف از آن ایجاد جامع‌ترین سیستم کنترل کیفیت هوا در جهان است.

کد خبر 374306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Sanaz Ganji DE ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
    0 0
    امیدوارم علم انقدر پیشرفت کنه و ذهن مردم هم که اصلا چیزی موجب آلودگی نشه