مسابقات استقامت جام زنده‌رود بین‌المللی می‌شود

رییس هیئت دو و میدانی استان اصفهان گفت: بین‌المللی شدن مسابقه دوی استقامت جام زنده‌رود یکی از اهداف اصلی ما است که بعد از کسب تجربه سه ساله به سمت بین‌المللی کردن این مسابقات می‌رویم.

محمدرضا برکت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه برای نخستین‌بار مسابقات دوی استقامت با عنوان "جام زنده‌رود" در اصفهان برگزار شد، اظهارکرد: این رقابت‌ها در مسافت ۱۲ کیلومتر با حضور ۳۰۰ ورزشکار از ۲۰ استان کشور برگزار شد. ورزشکاران در حاشیه زاینده‌رود یک مسیر ۱۲ کیلومتری را از ضلع شرقی پل خواجو شروع کردند که خط پایان در خیابان آبشار سوم و پردیس هنر در نظر گرفته ‌شده بود.

وی با بیان اینکه تأمین امنیت مسیر دوندگان یکی از دغدغه‌های مهم هیئت دو و میدانی استان بوده است، خاطرنشان کرد: از شب قبل از شروع مسابقه، مسیر ۱۲ کیلومتری این تورنمنت از تردد خودروها پاک شد که این امر با همکاری فرمانداری و پلیس راهور استان اصفهان میسر شد؛ هیچ‌گونه حادثه ناخوشایندی رخ نداد و همه ورزشکاران در پایان این تورنمنت از سلامت کامل برخوردار بودند.

رییس هیئت دو و میدانی استان اصفهان با اشاره به اینکه در طول مسیر این رقابت‌ها نزدیک به ۱۵۰ نیرو مستقرشده بود، تصریح کرد: در مسیر مسابقات نیروهایی برای کنترل ترافیک، داوری، خدمات‌رسانی پزشکی و راهنما حضور داشتند که در مجموع ۱۵۵ نفر به شکل فعال برای برگزاری این رقابت‌ها با هیئت دو و میدانی همکاری کردند.

برکت با اشاره به اینکه ۳۳ میلیون تومان جایزه نقدی برای نفرات برتر این رقابت‌ها در نظر گرفته‌شده بود، خاطرنشان کرد: نفر اول این رقابت‌ها ۱۰ میلیون تومان، نفر دوم ۷ میلیون تومان و نفر سوم ۵ میلیون تومان دریافت کردند، همچنین  نفرات چهارم تا دهم این رقابت‌ها نفری یک میلیون تومان جایزه نقدی دریافت کردند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا هیئت دو و میدانی استان برای بانوان نیز برگزاری چنین مسابقاتی را در نظر گرفته‌ است، تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌هایی که برای دوی بانوان در مکان‌های عمومی وجود دارد، راحت‌تر هستند در فضاهای پوشیده فعالیت کنند. در حال حاضر امکان برگزاری چنین مسابقاتی برای بانوان در حاشیه‌ی زاینده‌رود وجود ندارد، البته در آینده سعی می‌کنیم با رایزنی‌های مناسب در یک فضای غیرعمومی برای بانوان هم تورنمنت‌های از این قبیل برگزار کنیم.

شهردار منطقه ۶ اصفهان با بیان اینکه با توجه به رایزنی‌هایی که با فدراسیون دو و میدانی انجام شد، مسابقات "جام زنده‌رود" هرساله در اصفهان برگزار می‌شود، گفت: در اردیبهشت‌ماه و هفته نکوداشت اصفهان این مسابقات در تقویم سالیانه فدراسیون دو و میدانی قرار می‌گیرد. هدف ما این است که این مسابقات به یک تورنمنت معتبر تبدیل شود و بعد از کسب تجربه سه ساله به سمت بین‌المللی کردن این مسابقات می‌رویم.

برکت ادامه داد: در سال‌های آینده می‌خواهیم مسافت جام زاینده‌رود را ارتقاء بدهیم و به ترتیب در سال‌های دوم و سوم  ماراتن‌های  ۲۱  و ۴۲ کیلومتری را به این مسابقات اضافه کنیم.

کد خبر 374211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.