"بوم ‌شهر" برای احیای بافت فرسوده و رونق گردشگری اجرا می‌شود

رییس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری ارومیه گفت: " بوم شهر" یکی از طرح‌های شهری برای احیای بافت‌های قدیمی و رونق گردشگری است. این طرح درصورت تصویب نهایی شورای اسلامی شهر، در سه بخش گردشگری، اقامتی و تجاری خاص قابلیت اجرایی دارد.

به گزارش ایمنا به نقل از مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه، رضا مشهدی کشتیبان اظهار کرد: از جمله وظایف اصلی سازمان ورود در بحث سرمایه‌ گذاری و کارآفرینی جهت ایجاد تحول در اقتصاد شهری است، لذا این مجموعه از سال ۱۳۹۷ به طور رسمی کار خود را تحت عنوان سازمان آغاز کرده است.

وی افزود: مدیریت، تهیه و اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری در شهر، بازاریابی شهری، برندسازی، تهیه بسته‌های تشویقی و ترغیب سرمایه‌گذاران، استقرار نظام یکپارچه و سازمان‌یافته امور سرمایه‌گذاری و مشارکت، فراهم‌آوردن زمینه و بستر مشارکت اشخاص حقیقی و حقوقی در امور مربوط به شهرداری، اشاعه فرهنگ مشارکت در توسعه شهر و فرهنگ شهرنشینی، تلاش در جهت افزایش اطمینان و امنیت برای سرمایه‌گذاران و جذب سرمایه‌های مردمی، تلاش جهت افزایش سرانه عمومی و خدماتی از طریق سرمایه‌گذاری و مشارکت، ایجاد اعتدال در توزیع خدمات از طریق سرمایه‌گذاری و مشارکت در راستای رشد و توسعه متوازن شهر از جمله اهداف مهم و اساسی سازمان به شمار می‌رود.

رییس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری ارومیه درخصوص اقدامات انجام شده در راستای برندسازی شهر ارومیه، تصریح کرد: سازمان در تلاش است تا شهر ارومیه عضو شهرهای خلاق یونسکو شود.  صنایع دستی، هنرهای بومی، هنرهای رسانه‌ای، فیلم، طراحی، خوراک شناسی، ادبیات و موسیقی هفت حوزه خلاق شهر یونسکو محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: عضویت در شبکه شهرهای خلاق، مقدمه ای بر  قرار دادن خلاقیت و صنایع فرهنگی در قلب برنامه‌های توسعه‌ شهر در سطح محلی و همکاری فعال در سطح بین‌المللی خواهد بود. شهر ارومیه برای رسیدن به توسعه، علاوه بر توجه به بخش کشاورزی و صنعت، نیازمند توجه جدی به بخش گردشگری دارد زیرا دیگر بخش‌های اقتصادی به تنهایی نمی‌تواند جوابگوی نیازهای افزایش درآمد و توسعه شهر باشد.

مشهدی کشتیبان عضویت ارومیه به عنوان شهرخلاق یونسکو و طرح هایی همانند ارومیه ۲۰۲۰ را از برنامه هایی دانست که درصورت اجرای صحیح توان قابل ملاحظه ای در افزایش جاذبیتهای سرمایه گذاری خواهد داشت و گفت: در این میان و برای تبدیل ارومیه به شهر گردشگری بین الملل اقدامات شهرداری به هیچ عنوان کفاف حصول به نتایج مورد نظر را ننموده و نیازمند اراده جمعی و حمایت کلیه مسئولین استانی و شهری  همچون استانداری و میراث فرهنگی میباشد.

رییس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری ارومیه، اظهار کرد: اصلی‌ترین نیاز شهر ارومیه تعریف بسته های متناسب با جهات رشد و توسعه شهر بوده که این مهم توسط مجری طرح انتخاب شده توسط شهرداری ارومیه در حال مطالعه میباشد. احداث میدان میوه و تره بار مدرن، ترمینال بین شهری ارومیه و مجتمعهای تفریحی، اقامتی و گردشگری از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی  جزو پروژههای مطالعه شده در این طرح خواهند بود.

مشهدی کشتیبان طرح بوم شهر را یکی از طرح‌های شهری برای احیای بافت‌های قدیمی و رونق گردشگری تلقی کرده و گفت: این طرح درصورت تصویب نهایی شورای اسلامی شهر، در سه بخش گردشگری، اقامتی و تجاری خاص قابلیت اجرایی دارد.

وی گفت: طرح «جذب سرمایه‌های خرد» در قالب پروژه‌های عام المنفعه در مقیاس کوچک با دارابودن شفافیت کمک‌های مردمی از دیگر طرح‌های شهرداری است که منجر به افزایش مشارکت عمومی در طرحهای شهرداری و افزایش سرمایه اجتماعی شهرداری خواهد شد.

رییس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری ارومیه خاطرنشان کرد: برای حمایت از سرمایه گذاری در بخش گردشگری ارومیه، عوارض پروانه در بخش هتل سازی و مجتمع های گردشگری برای سرمایه‌گذاران به صورت رایگان اعطا می‌شود.

کد خبر 374181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.