احداث سالن چند منظوره آرامستان جدید باغبادران

لنجان - رییس شورای اسلامی باغبادران گفت: سالن چندمنظوره آرامستان این شهر در زمینی به مساحت پنج هزار متر، با زیر بنای دو هزار متر و با ظرفیت هزار و ۲۰۰ نفر در جوار آرامستان جدید شهر، ایجاد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت‌الله امینی در آیین کلنگ‌زنی سالن چند منظوره آرامستان باغبادران با بیان اینکه آرامستان‌ها محل کسب آرامش، مکانی فرهنگی و جایگاهی برای عبرت و تامل انسان ها هستند، اظهار کرد: آرامستان از جمله کاربری‌های ضروری سکونتگاه‌های انسانی است و همواره به‌عنوان الزامات مدیریت شهری به شمار می‌آید، بنابراین شهرداری باید براساس اصول شهرسازی آرامستان شهر را در فاصله‌ای معین احداث کند تا ضمن رعایت مسائل زیست محیطی، اجتماعی، فرهنگی، کالبدی و... امکان مراجعه مردم را به راحتی فراهم سازد.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته آرامستان قدیم شهر باغبادران با کمبود جا برای دفن اموات مواجه بود، همچنین استقرار آن در بافت مسکونی شهر مشکلاتی را ایجاد کرده بود، از این جانمایی  برای ایجاد آرامستان جدید شهر در حاشیه جنوب غربی شهر انجام شد.

رییس شورای اسلامی شهر باغبادران تصریح کرد: مکان انتخاب شده برای آرامستان شهر به دلیل فاصله از شهر و مساجد، برای برگزاری مراسم اموات، شهروندان را با مشکلات متعددی مواجه کرده بود، برهمین اساس احداث سالن برگزاری مراسمات به یکی از مطالبات عمومی شهروندان ضروری بود.

امینی با تأکید بر لزوم توجه به مسائل فرهنگی، اجتماعی، تربیتی، معنوی، فنی و استانداردهای طراحی در آرامستان‌ها ادامه داد: مراسمات ترحیم در باغبادران و همراهی مردمی با صاحبان عزا بخشی از فرهنگ غنی این شهر است، اما فاصله زیاد محل دفن اموات و محل برگزاری مجلس عزا، این همراهی و همدلی را با زحمت مواجه می‌کرد.

وی هدف از اجرای این طرح را تسهیل تردد و عبور و مرور شهروندان آرامستان، کاهش بار ترافیکی درون‌شهری، رفع مشکلات و محدودیت‌های موجود در آرامستان قدیمی شهر و بسترسازی برای کاهش خطرات و تصادفات دانست و اضافه کرد:باتوجه به اهمیت احداث  سالن چند منظوره در آرامستان باغبادران و همچنین اعلام آمادگی خیران و مردم جهت مشارکت در این پروژه، تصمیم گرفتیم تا این خواسته شهروندان را در زمینی به مساحت پنج هزار متر، با زیر بنای دو هزار متر و با ظرفیت هزار و ۲۰۰ نفر در جوار آرامستان جدید شهر، اجرا کنیم.

رییس شورای اسلامی شهر باغبادران با بیان اینکه هزینه احداث سالن چند منظوره آرامستان باغبادران بیش از دو و نیم میلیارد تومان بر آورد شده است، اظهار کرد: تا کنون بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان از اعتبار مورد نیاز احداث این سالن چند منظوره توسط شهروندان و خیران تامین شده و زمین مورد نیاز و مجوزات قانونی نیز که از تعهدات شهرداری بوده است تامین شده است.

رییس شورای اسلامی شهر باغبادران خاطرنشان کرد: طراحی منحصر به فرد این سالن چند مظوره امکان اجرای برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی فراوانی را در این منطقه فراهم می‌کند.

کد خبر 374110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.