آموزش و پرورش اصلی‌ترین نهاد اجتماعی در جوامع انسانی

لنجان-سرپرست فرمانداری لنجان آموزش و پرورش را اصلی ترین نهاد اجتماعی در جوامع مختلف دانست و گفت: شهرستان دارای سه بخش مرکزی،فولادشهر و باغبادران و ۹ شهر است و برگزاری شورای منطقه‌ای آموزش و پرورش به صورت مستمر برای آن است تا مشکلات این حوزه طی هر ماه در شهرستان بررسی شود

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، خدامراد صالحی در نشست شورای آموزش و پرورش بخش فولادشهر اظهار کرد: مشارکت در حل معضلات پیش روی آموزش و پرورش مسئله‌ای است که از دیرباز در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه مورد توجه قرار داشته است، چراکه دولت ها به تنهایی و با صرف اعتبارات کلان قادر به تامین زیرساخت‌ها و تامین نیروی انسانی مورد نیاز در آموزش و پرورش نیستند.

وی وظیفه آموزش و پرورش را تربیت نسلی با هویت مستقل و عزتمند دانست و افزود: تعامل همه جانبه مردم و مسئولان با آموزش وپرورش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و تقویت اینگونه تعاملات می‌تواند پیشرفت آموزشی فرزندانمان را فراهم کند.

سرپرست فرمانداری لنجان، آموزش و پرورش را اصلی ترین نهاد اجتماعی در جوامع مختلف دانست و تصریح کرد: شهرستان دارای سه بخش مرکزی،فولادشهر و باغبادران و ۹ شهر است و برگزاری شورای منطقه‌ای آموزش و پرورش به صورت مستمر برای آن است تا مشکلات این حوزه طی هر ماه در شهرستان بررسی شده و راهکارهای مناسبی برای حل چالش ها به دست آید.

صالحی ادامه داد: با توجه به اهمیت فعالیت آموزش و پرورش مناطق سه گانه شهرستان لنجان، جلسات شورای آموزش و پرورش نباید تنها در طرح موضوع و تصویب مصوبات خلاصه شود، بلکه باید به موضوعات مطرح شده نگاهی کارشناسی و جهادی داشت تا مصوبات این شورا اجرا شود.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش فولادشهر با فراز و فرودهای بسیاری مواجه بوده، اما نباید فراموش کرد مشکلات این اداره  در طول‌ سال‌های اخیر همیشگی و بعضا دائمی بوده و ارتباطی به دولت‌ها نداشته است، زیرا انبوهی از مشکلات از سال‌های گذشته وجود داشته و هم‌چنان به سال‌های بعد انتقال پیدا می‌کنند، اما با همهاین مشکلات همواره تلاش شده معلمان و دانش آموزان این شهرستان را حمایت کنیم.

سرپرست فرمانداری لنجان با بیان اینکه جنس مشکلات آموزش و پرورش بخش فولادشهر خاص است، تأکید کرد: یکی از مشکلات این بخش به دلیل مهاجرپذیر بودن این شهر به وجود می‌آید که این مسئله، باعث تراکم بالای کلاس‌های درس در ناحیه یک این شهر شده و چنانچه به حل مشکل فضای فیزیکی مدارس این شهر پرداخته نشود، بعض از کلاس‌ها و مدارس از حالت استاندارد خارج می‌شود.

صالحی با تأکید بر لزوم تغییر و تقویت بینش برنامه‌ریزان، مسئولان، خیران و مردم از یک نگاه مصرفی به آموزش و پرورش به رویکری سرمایه گذار، تصریح کرد: برای ایجاد تحول، رشد و توسعه در آموزش و پرورش نیازمند همکاری همه جانبه دستگاه‌های متولی و عضو این شورای و جلب مشارکت‌های مردمی و خیران برای تأمین فضا و محیط مناسب برای تحصیل دانش‌آموزان هستیم تا زمینه ارتقاء تجهیزات و امکانات آموزش و پرورش و غنی‌سازی برنامه‌های علمی، آموزشی، دینی، معنوی، ورزشی و بهداشتی مدارس فراهم شود.

وی با اشاره به اهمیت توجه به پیوست فرهنگی - اجتماعی در کنار توسعه شهرهای این شهرستان گفت: اجرای پروژه‌های آموزشی، ورزشی، فرهنگی، هنری، بهداشتی و درمانی، یکی از موضوعات مهمی است که در شهرهایی چون فولادشهر باید همراه با فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی باشد.

سرپرست فرمانداری لنجان تاکید کرد: باید نگاه دستگاه‌های مختلف عضو شورای آموزش و پرورش از بخشی‌نگری و منطقه‌نگری فاصله بگیرد و مسائل این بخش را در سطح کلان ارزیابی کند تا از هدر رفتن منابع جلوگیری شود.

کد خبر 374109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.