پنگوئن ها در خطر انقراض

به گفته محققان حدود ۷۵ درصد جمعیت پنگوئن ها طی بیست سال اخیر منقرض شده اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یکی از گونه های زیستی دوست داشتی در جهان پنگوئن است، چه تصویر آنها در سینما باشد، چه در مجموعه فیلم های انیمیشنی ماداگاسکار و چه در طبیعت؛ پنگوئن ها می دانند چگونه با راه رفتن بامزه و چهره دوست داشنتی شان همه را سرگرم کنند.  

روز ۲۵ آوریل (پنجم اردیبهشت ماه) روز جهانی پنگوئن ها است، دلیل انتخاب این روز به عنوان روز پرنده دریایی یا پنگوئن، آغاز مهاجرت گروهی از پنگوئن ها در فصل بهار به قطب شمال است. براین اساس در روز ۲۵ آوریل سازمان های حفاظت از حیوانات دریایی و دوستداران محیط زیست اهمیت این گونه زیستی  را یادآور می شوند و نسبت به خطر انقراض آن هشدار می دهند.

به گفته محققان تنها کمتر از ۱۹ گونه پنگوئن در دو قطب شمال و جنوب وجود دارد و براساس آخرین آمار در سال ۲۰۱۸ شمار این جانداران کوچک و بامزه کمتر از ۱۲ میلیون در قطب جنوب برآورد شده است. حدود ۷۵ درصد جمعیت گونه های مختلف پنگوئن طی بیست سال گذشته از بین رفته است. پنگوئن ها نیز مانند سایر گونه های زیستی زمین در معرض خطر انقراض هستند.

زندگی این گونه دوست داشتنی در سواحل سیاه و سفید قطبی به علت آلودگی ها و تغییرات اقلیمی بیش از پیش مورد تهدید و در خطر نابودی است.   

در حال حاضر فقط گونه های پنگوئن کوچک در زمین زندگی می کنند. نسل پنگوئن بزرگ سال ۱۸۵۰ میلادی (قرن نوزدهم) از بین رفت که برعکس پنگوئن کوچک قادر به پرواز کردن نبود. 

پنگوئن های کوچک قطب جنوب نیز مانند "پنگوئن بزرگ" قادر به پرواز نیستند اما به خوبی شنا می کنند، سرعت شناکردن آنها در آب های قطب جنوب ۳۶ کیلومتر بر ساعت برآورد می شود. آنها هر روز بارها در آب شیرجه می زنند.

پنگوئن های امپراتور قادرند تا ۵۵۰ متر زیر آب های قطب جنوب شنا کنند. پنگوئن های کوچک قطب شمال  بین ۴۰ تا ۶۰ سانتی متر قد و حدود ۹۰۰ گرم ( دو پوند) وزن دارند و هم به خوبی پرواز می کنند و هم برای ماهیگیری به خوبی در آب شیرجه می زنند.

این پنگوئن نوک مشکی و خطی سفید بر روی هر دو گونه صورت خود دارد، امید به زندگی پنگوئن ها بین ۱۵ تا ۲۰ سال است. به گفته محققان پنگوئن ها حیواناتی بسیار وفادار هستند چرا که سال های سال به شریک جنسی خود وفادار می مانند.

کد خبر 374085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.