داغ ترین خبرهای فرهنگ و هنر از سینما تا کتاب

هفته گذشته با افتتاح جشنواره جهانی فیلم فجر و نمایشگاه کتاب، داغ ترین اخبار فرهنگ و هنر مربوط به حوزه سینما و کتاب بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب آغاز به کار کرد، همچنین جشنواره جهانی فیلم فجر نیز با اکران فیلم های رسیده به این جشنواره، فعالیت های خود را از سرگرفت. در ادامه، مشروح اخبار فرهنگ و هنر اخبار گذشته را می خوانید:

برگزاری مراسم یادبود برای محمد مطیع: مراسم یادبود محمد مطیع بازیگر پیشکسوت ایران که در لحظات پایانی سال ۹۷ دار فانی را وداع گفت و پیکر او در سوئد به خاک سپرده شد، در روز شنبه سی و یکم فروردین ماه،در تماشاخانه سنگلج با حضور بازیگرانی چون سعید نیکپور، رضا بابک و اصغر همت برگزار شد. در این مراسم سعید راد با ابراز تاسف برای از دست دادن این بازیگر بیان کرد، او از معدود بازیگرانی بود که خودش خالق نقش بود و از کسی تقلید نمی کرد.

آغاز فیلمبرداری فوق لیسانسه ها: سریال فوق لیسانسه ها به کارگردانی سروش صحت و با همان ترکیب بازیگران دو مجموعه قبلی(لیسانسه ها)، هفته گذشته در تهران کلید خورد. پیش تولید این سریال از اسفند ماه آغاز شده بود و روز بیست و نهم فروردین ماه در دانشگاه خوارزمی با بازی هوتن شکیبا جلوی دوربین رفت.

افتتاح سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران: سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، سوم اردیبهشت در مصلی تهران با برگزاری مراسم افتتاحیه با حضور عباس سید صالحی، وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی، در حالی آغاز به کار کرد که رییس جمهور در مراسم افتتاحیه حضور نداشت. به مناسبت برپایی نمایشگاه کتاب، رادیو کتاب نیز در روز اول اردیبهشت فعالیت خود را بر روی موج اف.ام ردیف۸۹.۵ با هجده ساعت برنامه ی تولیدی و شش ساعت برنامه ی زنده حول محور کتاب، آغاز کرد.

تماشاخانه هامون جای تماشاخانه باران را گرفت: هفته گذشته تماشاخانه هامون به مدیریت هادی حجازی فر، بازیگر سینما و تئاتر، خبر از آغاز فعالیت خود داد. تماشاخانه باران با تحویل اعضای تیم خود به گروه دیگری، به فعالیت خود پایان داد و گروه جدیدی به مدیریت هادی حجازی فر تحت عنوان تماشاخانه ی هامون، مدیریت این مجموعه را به دست گرفت که در میانه اردیبهشت با اجرای تئاتر فعالیت خود را رسما آغاز خواهد کرد.

اعلام جزییات جشنواره ی تئاتر دانشجویی: چهارم اردیبهشت ماه، امین مختاری دبیر جشنواره تئاتر دانشجویی با حضور در نشستی خبری، جزییاتی از نحوه برگزاری این جشنواره را مطرح کرد. به گفته وی، در مجموع ۵۷ اثر در این جشنواره به روی صحنه خواهند رفت که ۱۰ اثر اجرای بین المللی هستند،۲۷ اثر دانشجویی و هفت اجرا در بخش خارج از صحنه خواهد بود. همچنین دکتر مسعود دلخواه، محمد مساوات، مهدی مشهور و نوید محمد زاده از داوران این جشنواره خواهند بود و مراسم اختتامیه در تاریخ ۱۴ اردیبهشت ماه در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

برگزاری مراسم یادبود برای منیر فرمانفرماییان: مراسم یادبود بانوی نقوش هندسی که در روز یکشنبه ی هفته ی گذشته دارفانی را وداع گفت، در روز  پنجم ادریبهشت در باغ موزه ی نگارستان برگزارشد. پیکر منیرفرمانفرماییان از هنرمندان مهم هنر نوین، در مراسمی خصوصی در زادگاهش قزوین به خاک سپرده شد.

فروش فیلم های اکران نوروزی بدون حضور رحمان۱۴۰۰: فیلم تگزاس۲ به کارگردانی مسعود اطیابی که جایگزین فیلم توقیف شده ی رحمان ۱۴۰۰ شد، به فروش ۳۸۰ میلیون تومانی رسید. همچنین در پایان این هفته، فروش فیلم اجتماعی متری شش و نیم به ۱۷ میلیارد رسید. همچنین قابل ذکر است فیلم آسغال های دوست داشتنی که نه هفته از اکران آن می گذرد نیز به فروش ۳میلیارد و هفتصد میلیونی دست پیدا کرده است.

کد خبر 374006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.