قاب هایی از جنس همدلی

نمایشگاه عکس "قاب‌های همدلی" از ششم تا یازدهم اردیبهشت ماه و با همکاری جمعیت هلال احمر استان اصفهان و همزمان با هفته فرهنگی اصفهان برگزار می‌شود.

مدیر فرهنگسرای رسانه در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد:‌ نمایشگاه عکس "قاب های همدلی"  شامل ۳۰ عکس برگزیده از آثار جمعی از برترین عکاسان ایران است که در حادثه سیل اخیر در استان‌های سیل‌زده ثبت شده است.

فاطمه شفیعی با بیان اینکه در بین این عکاسان هم عکاس خبری و هم عکاس هنری حضور دارند، گفت: این عکاسان با حضور در سه منطقه سیل‌زده آق‌قلا گلستان، لرستان و خوزستان اقدام به عکاسی کرده‌اند. ویژگی بارز کار این عکاسان این است که حضور کوتاه‌مدتی در مناطق سیل‌زده نداشته‌ و به طور مستمر و طولانی‌مدت در استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان مشغول عکاسی بوده‌اند.

وی با بیان اینکه شماری از این عکس‌ها بسیار تکان‌دهنده است که هر بیننده‌ای را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد، تصریح کرد: این آثار با همکاری هلال احمر به فروش گذاشته می‌شود و عواید فروش این عکس‌ها صرف کمک به سیل‌زدگان خواهد شد که در کنار برگزاری رویدادی هنری، بتوانیم به هم‌وطنان سیل‌زده نیز یاری برسانیم.

شفیعی با اشاره به همکاری خبرگزاری ایسنا برای برگزاری این رویداد بیان داشت: شاید در شرایط کنونی کمتر کسی به فکر برگزاری نمایشگاه عکس به نفع سیل‌زدگان افتاده باشد و پیشنهاد برگزاری نمایشگاه قاب‌های همدلی با استقبال جمعیت هلال احمر استان اصفهان روبه‌رو شد.

مدیر فرهنگسرای رسانه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه زاویه دید این عکاسان به خوبی عمق فاجعه ناشی از سیل در استان‌های سیل‌زده را نشان می‌دهد، خاطرنشان کرد: با اینکه برخی از این عکس‌ها در شبکه‌های اجتماعی به طور گسترده دیده شده و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است و حتی رسانه‌های خارجی از برخی از آنها استفاده کرده‌اند، تمام عکاسانی که در این رویداد شرکت کردند حق تألیفی بابت عکس‌های خود دریافت نکردند.

وی درباره زمان افتتاح نمایشگاه اظهار داشت: مراسم افتتاحیه نمایشگاه قاب‌های همدلی ساعت ۱۷ روز جمعه ششم اردیبهشت ماه و با حضور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان و جمعی از عکاسان اصفهانی در گالری اکنون برگزار می‌شود.

مدیر فرهنگسرای رسانه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان درباره برنامه‌های جنبی این نمایشگاه افزود: قرار است در حاشیه این نمایشگاه کارگاه آموزشی «عکاسی بحران» توسط ابراهیم عرب بیگی و با دعوت از عکاسان اصفهانی برگزار شود.

به گزارش ایمنا،‌ علاقمندان به بازدید از نمایشگاه عکس قاب‌های همدلی می‌توانند از ششم تا یازدهم اردیبهشت ماه، صبح و بعدازظهر به گالری اکنون واقع در خیابان خاقانی، کوچه افشین، بن‌بست حریر، پلاک ۹ مراجعه کنند.

کد خبر 373898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.