۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۳
ایجاد شبکه مروجین سلامت در سمیرم

سمیرم- رییس مرکز بهداشت سمیرم مراقبت‌های اولیه بهداشتی را مشروط به مراجعه افراد به مراکز بهداشتی دانست و گفت:با اجرای طرح دعوت از اقوام توسط دانش آموزان، شبکه مروجین سلامت در شهرستان ایجاد می‌شود که گام مهمی برای افزایش مراجعه مردم به مراکز سلامت است. .

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم، دکتر حمیدرضا رحمتی در همایش هفته سلامت که در دبیرستان نیرومند این شهرستان برگزار شد با اشاره به نام‌گذاری هفته سلامت باعنوان "مراقبت‌های همگانی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت" تصریح کرد: مراقبت‌های اولیه بهداشتی راهی برای دسترسی به سلامت است.

وی با اشاره به درمان‌گرایی مردمی افزود: مردم ما تمایل به درمان دارند و تا زمانی که بیمار نشوند به مراکز بهداشتی مراجعه نمی‌کنند، این در حالی است مه بیماری‌هایی همچون دیابت و فشارخون در جامعه شایع شده که اصلی‌ترین نشانه آن نبود علایم بالینی است.

رییس مرکز بهداشت شهرستان سمیرم مراقبت‌های اولیه بهداشتی را مشروط به مراجعه افراد به مراکز بهداشتی دانست و گفت:با اجرای طرح دعوت از اقوام توسط دانش آموزان، شبکه مروجین سلامت در شهرستان ایجاد می‌شود که گام مهمی برای افزایش مراجعه مردم به مراکز سلامت است.

رحمتی خاطرنشان کرد: متاسفانه استفاده از الگوی تغذیه ناصحیح و مصرف غذاهای فست‌فود، موجب بروز مشکلاتی برای سلامتی مردم شده است.

دستیابی به جامعه سالم، نیازمند برنامه‌ جامع آموزشی است

محمد نادری، رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان سمیرم نیز در این همایش با اشاره به اهمیت نقش دانش آموزان در سلامت جامعه، افزود: آموزش باید در سنین پایه همچون پیش دبستانی‌ها و مدارس ابتدایی انجام شود تا نتیجه بهتر و کاربردی‌تری داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم به جامعه‌ای سالم برسیم، باید آموزش الگوی سالم تغذیه و زندگی با جدیت اجرا شود، البته ارایه این آموزش‌ها باید از مقاطع پایین تحصیلی، همراه با برنامه‌های بلندمدت باشد تا در نهایت به پوشش همگانی سلامت، دست پیدا کنیم.

کد خبر 373792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.