افت محسوس دمای هوای فریدونشهر/احتمال سرمازدگی باغات

فریدونشهر- رییس اداره هواشناسی فریدونشهر گفت: ورود جبهه هوای سرد و کاهش محسوس دما بین منفی چهار تا شش درجه احتمال سرمازدگی درختان شکوفا شده باغ‌های میوه را افزایش می‌دهد.

امروز حشمت الله اصلانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدونشهر اظهار کرد: ارتفاع برف بهاری روز گذشته در شهرستان فریدونشهر به ویژه منطقه کمرود به ۱۳ سانتیمتر و در میدانک به ۱۰ سانتیمتر رسید.

وی تأکید کرد: به علت بارش برف بهاری و سرمای شدید از امروز تا آخر هفته جاری در شهرستان با یخبندان شدید و افت دمای بین منفی چهار تا شش درجه مواجه هستیم که سرمازدگی درختان شکوفا شده باغ‌های میوه را افزایش می‌دهد.

رییس اداره هواشناسی فریدونشهر افزود: با توجه به برودت جبهه هوای سرد کشاورزان و باغداران می‌توانند با روشن کردن کاه و کلش در چند نقطه از باغ از خسارت احتمالی جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۷۴۷  میلی‌متر بارندگی در شهرستان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است گفت: بارش‌های سال زراعی جاری به نسبت بلندمدت ۱۸۰  میلیمتر بوده است.

اصلانی با اشاره به وضعیت جوی هوا در  شهرستان فریدونشهر گفت: امروز وضعیت جوی هوای منطقه ابری و در بعد از ظهر احتمال رگبار پراکنده وجود دارد و برای فردا چهارشنبه بارش‌ پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 373789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.