مواد اولیه تولید اکریلیک جزو موارد تحریمی است

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه مواد اولیه تولید اکریلیک جزو موارد تحریمی بوده و واردات آن به کشور با موانعی روبه‌رو است گفت: با توجه به رقابت سایر کشورها در تولید اکریلیک و جایگاه ویژه پلی اکریل در کشور و خاورمیانه، برنامه دقیقی باید برای تولید اکریلیک در نظر گرفته شود.

اسرافیل احمدیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: کارخانه پلی اکریل توان تولید ۴۰ هزار تن اکریلیک و ۹۵ هزار تن پلی استر در سال را دارد، تخصیص ارز برای تامین مواد اولیه مورد نیاز تولید اکریلیک با حمایت دولت انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه با توجه به رقابت سایر کشورها در تولید اکریلیک، همچنین جایگاه ویژه پلی اکریل در کشور و خاورمیانه، برنامه دقیقی باید برای تولید اکریلیک مدنظر قرار بگیرد، افزود: در این راستا پلی اکریل برای واردات مواد اولیه مورد نیاز در مسیر تولید اکریلیک، ارزمورد نیاز خود را ثبت سفارش می‌کند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان خاطر نشان کرد: با توجه به مشکلات پلی اکریل، هزینه ریالی ثبت سفارش ارز باید به وسیله شرکت‌های طرف قرار داد پلی اکریل تامین شود.

احمدیه با اشاره به لزوم توانمندی شرکت های طرف قرارداد پلی اکریل برای تامین ارز، گفت: پلی اکریل برای ثبت سفارش ارز مورد نیاز خود با شرکت‌های مختلف قرارداد منعقد کرده است و فرآیند تخصیص ارز مورد نیاز برای تامین مواد اولیه نیز با کمک دولت به خوبی انجام می‌شود.

دولت پلی اکریل را به شرکت بازگردانده است

وی با اعلام عضویت مدیریت این سازمان در هیئت اجرایی پلی اکریل، افزود: برای ثبت سفارش ارز مورد نیاز کارخانه، مشکل خاصی وجود ندارد و این ثبت سفارش بی وقفه انجام می‌شود اما بانک مرکزی باید فرآیند تخصیص ارز را انجام دهد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: وزارت صمت همکاری لازم برای تخصیص ارز را انجام می‌دهد اما این فرآیند زمان‌بر است زیرا مواد اولیه تولید اکریلیک جزو موارد تحریمی بوده و واردات آن به کشور با موانعی روبه‌رو است.

احمدیه با اشاره به اهمیت تداوم فرآیند تولید اکریلیک تاکید کرد: مقداری از مواد اولیه برای فعال سازی بخش تولید اکریلیک به کارخانه رسیده است، از مقداری ضایعات نیز برای تامین مواد اولیه استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: ثبت سفارش و تخصیص ارز در سامانه نیما طبق روال معمول انجام می‌شود این در حالی است که ارز آزاد مشمول قیمت ‌گذاری نیست اما لزوم پیگیری برای اطمینان از انتقال ارز یا مواد اولیه به کشور ضرورت دارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان افزود: هدف هیئت اجرایی، فعالیت متداوم کارخانه پلی اکریل برای تولید پلی استر و اکریلیک مورد نیاز کشور و ارتزاق کارگران است اما این هیئت دخالتی در امور شرکت ندارد.

احمدیه تصریح کرد: چنانچه شرکت برای فعالیت مجدد در پلی اکریل اعلام آمادگی کند، دولت پلی اکریل را به شرکت بازگردانده اما نظارت بر نحوه فعالیت آن ادامه دارد.

وی با اشاره به نظارت کلی این سازمان بر همه کارخانجات و اصناف، تصریح کرد: هیئت اجرایی پلی اکریل منتخب هیئت حمایت کشور و زیر نظر دولت است، این هیئت نظارت لازم بر روند کار در شرکت پلی اکریل را بر عهده دارد.

کد خبر 373746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.