پلی اکریل به سیاست‌های حمایتی نیاز دارد

رئیس هیئت اجرایی شرکت پلی اکریل با بیان اینکه کارخانه پلی اکریل اصفهان شش ماه است فعالیت خود را در بخش تولید نخ و الیاف پلی استر از سر گرفته است، گفت: کارخانه پلی اکریل جزو کارخانه های مادر در بخش صنعت محسوب می شود و چرخه بافندگی کشور به آن نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی شفیع پور بعد از ظهر امروز سه شنبه - ۲۷فروردین ماه- در محل کارخانه پلی اکریل و در جمع خبرنگاران،با بیان اینکه از سرگیری خط تولید طلای سفید نیازمند حمایت دولت است، اظهار کرد: با روی کار آمدن هیئت اجرایی، برنامه‌های خوبی برای شرکت پلی اکریل در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: دولت برای راه اندازی مجدد شرکت پلی اکریل مبلغ ۴۰ میلیارد تومان اختصاص داد اما این میزان شرایط لازم برای راه اندازی مجدد پلی اکریل را فراهم نمی کرد.

رئیس هیئت اجرایی شرکت پلی اکریل خاطر نشان کرد: با تدبیر و برنامه ریزی دقیق و صحیح، همچنین همراهی و همکاری کارکنان و مدیران مجموعه پلی اکریل بخشی از کارخانه مجددا فعال شده و در خط تولید قرار گرفت.

شفیع پور تصریح کرد: این کارخانه براساس قانون مصوب سال ۱۳۴۳، تحت نظارت هیئت حمایت از صنایع قرار داشته که نماینده وزارت صمت، نماینده وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی، نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی و نماینده اتاق بازرگانی جزو اعضای این هیئت هستند.

چرخ بافندگی کشور به پلی اکریل نیاز دارد

وی ادامه داد: کارخانه پلی اکریل جزو کارخانه های مادر در بخش صنعت محسوب می شود که در بخش تولید نخ و الیاف، پلی استر و پلی اکریل فعالیت داشته و چرخه بافندگی کشور به آن نیاز دارد.

رئیس هیئت اجرایی شرکت پلی اکریل افزود:AN به عنوان ماده اولیه تولید اکریلیک از خارج وارد کشور شده و در تولید فرش ماشینی و پتو مورد استفاده قرار می گیرد.

شفیع پور با اشاره به نحوه کمک‌رسانی دولت به این شرکت، ادامه داد: دولت با تدوین دستورالعمل هایی از جمله جلوگیری از صادرات محصولات شرکت و تامین ارز مورد نیاز به منظور واردات موارد اولیه باید به تداوم فعالیت و پویایی این صنعت کمک کند.

وی گفت: ظرفیت تولید کارخانه ۱۱ هزار تن در ماه است که از این میان شرکت توان تولید شش هزار تن نخ پلی استر و چهار هزار و ۵۰۰ تن اکریلیک در ماه را دارد.

رئیس هیئت اجرایی شرکت پلی اکریل افزود: نخ POY تولید شده در شرکت پلی اکریل، ۲۰ درصد از ظرفیت تولید کشور را شامل می شود.

شفیع پور با اشاره به نقش هیئت مدیره و شرکت پلی اکریل، گفت: کارخانه پس از مدتی تعطیلی راه اندازی شده و سهامداران شرکت پس از آمادگی و احراز شرایط لازم می ‌وانند مدیریت کارخانه را در دست داشته باشند، اما در حال حاضر و با توجه به شرایط موجود و استراتژی هیئت اجرایی، این کارخانه بنا بر قانون مصوب تحت نظارت هیئت اجرایی به فعالیت خود ادامه می دهد.

وی بیان کرد: تعداد نیروهای مشغول به کار در کارخانه ۱۹۰۰ تا دو هزار نفر است؛ در شش ماه اول گذشته،  ۶۰۰ نفر کارگر پس از بازگشت به کار با ماهی ۳۰۰ هزار تومان در مجموعه،  فعالیت‌های بازسازی و تعمیرات را به منظور احیای کارخانه آغاز کردند.

رئیس هیئت اجرایی شرکت پلی اکریل افزود: پس از آن و با شروع تولید کارخانه به میزان ۱۵ تن الیاف، حقوق کارگران از ۳۰۰ هزار تومان به ۸۰۰ هزار تومان افزایش یافت‌.

شفیع پور ادامه داد: با توجه به از سرگیری تولید کارخانه و سود حاصل از آن در طی یکسال گذشته، حقوق پرسنل به صورت ماهانه و شش ماه از معوقات آنان پرداخت شده است، بخشی از این معوقات نیز از مبلغ ۲۰میلیارد تومان اختصاص یافته دولت پرداخت شد.

تولید داخلی الیاف برای کشور ارزآوری دارد

مدیر اجرایی کارخانه پل اکریل نیز گفت:چنانچه الیاف اکریل مورد نیاز به قیمت هر کیلو ۱۲ هزار تومان با جذب سرمایه در کشور تولید شود، ۵۴ میلیون دلار اختلاف در قیمت تمام شده است.
 محسن رجایی اضافه کرد: این اختلاف قیمت تمام شده موجب ارز آوری برای کشور می‌شود.

وی اعلام کرد: این شرکت ظرفیت تولید ۴۵ هزار تن اکریلیک در سال را دارد.

کد خبر 373215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.