پرداخت خسارت تا سقف ۹۰ میلیون ریال نیاز به کروکی ندارد

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از پرداخت خسارت در تصادفات خسارتی تا سقف ۹۰ میلیون ریال بدون نیاز به دریافت کروکی خبر داد.

به گزارش ایمنا، سرهنگ رضا رضایی اظهار کرد: شرکت‌های بیمه گر مکلف هستند در مواردی که وسایل نقلیه مسبب و زیان دیده، در زمان حادثه در تصاذفات خسارتی درازای بیمه نامه معتبر بوده و بین طرفین حادثه پس از مشخص شدن مقصر حادثه اختلافی وجود نداشته باشد، خسارت وارده را پرداخت کنند.

وی افزود: این قانون در مواردی است که خسارت وارده حداکثر تا سقف ۹۰ میلیون ریال باشد و نیازی به گزارش ماموران انتظامی یا همان کروکی نیست.

وی افزود: البته در مواردی مانند برخورد با خودرو نظامی و یا خودرو سنگین، تصادف مابین چند دستگاه اتومبیل ، تصادف با شخصی که بیمه نامه و یا گواهینامه ندارد، تصادف با غیر مقیم در شهر، عبور از چراغ قرمز علت تصادف باشد ، تصادف با شی ثابت ، تصادف شاخ به شاخ ، تصادف با موتور سیکلت ،بیمه نامه امسال با سال گذشته پیوسته نباشد ، تصادف در فاصله ۲۰روز بعد از صدور بیمه نامه حادثه شده باشد ،تصادف منجر به جرح و فوت باشد و تصادف ناشی از حرکت دنده عقب حتما نیاز به گزارش پلیس است .

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی در پایان از رانندگان خواست ، قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند و هنگام وقوع تصادفات ضمن حفظ خونسردی با پلیس همکاری و تعامل لازم را داشته باشند.

کد خبر 373713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.