سگ‌های ولگرد سلامت مردم یزد را تهدید می‌کند

رییس شورای اسلامی شهر یزد گفت: تعداد سگ‌های ولگرد در یزد روز به روز در حال افزایش است و این در حالی است که این حیوانات تهدید جدی برای سلامت شهروندان هستند.

غلامعلی سفید در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به افزایش انتقاد مردم نسبت به وجود سگ‌های ولگرد در یزد اظهار کرد: تعداد این حیوانات روز به روز در حال افزایش است و شرایط اقتصادی نیز ساماندهی این حیوانات را تحت تاثیر قرار داده است.

وی با بیان اینکه سگ‌های ولگرد سلامت شهروندان یزد را تهدید می‌کند افزود: بر اساس اعلام پزشکی قانونی تا کنون ۱۳ کانون بیماری هاری در یزد شناسایی شده است.

رییس شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه این شورا در بودجه امسال هزینه اهدایی به کمپ‌های عقیم‌سازی سگ‌ها و ساماندهی این حیوانات را افزایش داده است افزود: برخی اخبار حاکی از انتقال سگ‌های دیگر استان‌ها به یزد است که باید در سطح ملی به این موضوع رسیدگی شود.

وی همچنین در خصوص راه‌اندازی شهرک ویژه افاغنه در یزد اظهار کرد: این مرکز مصوبه شورای شهر را دریافت و در فرمانداری نیز تایید شده است.

سفید ادامه داد: در حال حاضر محوریت اجرای این طرح فرمانداری است و این نهاد موظف است هماهنگی بین ادارات را برای اجرای این طرح انجام دهد که هنوز اقدامی در این زمینه گزارش نشده است.

کد خبر 373711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.