دانلود قسمت دوم فصل هشتم گیم آف ترونز رکورد زد

دوشنبه گذشته نخستین قسمت از فصل هشتم سریال آمریکایی و پرمخاطب «بازی تاج‌وتخت» یا همان «گیم آف ترونز» پخش شد. نکته قابل پیش‌بینی اما سیل عظیم مخاطبان در همان ساعات ابتدایی صبح برای تماشای سریال بود.

به گزارش سرویس فرهنگی ایمنا، دوشنبه گذشته نخستین قسمت از فصل هشتم سریال آمریکایی و پرمخاطب «بازی تاج‌وتخت» یا همان «گیم آف ترونز» پخش شد. نکته قابل پیش‌بینی اما سیل عظیم مخاطبان در همان ساعات ابتدایی صبح برای تماشای سریال بود. بینندگانی که به دنبال دانلود فصل هشتم بازی تاج‌وتخت بودند یا از طریق پرداخت قانونی به شبکه HBO، در انتظار شروع رسمی قسمت اول این سریال بودند. بر اساس آمار سایت MUSO که به بررسی انتشار غیرقانونی محتوا در بستر اینترنت می‌پردازد، قسمت اول فصل هشتم بازی تاج‌وتخت که «وینترفل» نام داشت، حدود ۵۵ میلیون بار از طریق راه‌های مختلف به شکل غیرقانونی دیده‌شده. این سریال در حال حاضر بیشترین نمایش قانونی در تاریخ را به خود اختصاص داده، اما این‌طور که مشخص‌شده، افرادی که آن را غیرقانونی می‌بینند این رکورد را هم شکستند.

گوگل ترند نیز از شکسته شدن رکورد تقاضای مخاطبین در موتورهای جستجوگر خود گزارش می‌دهد. بازدید فصل هشتم این سریال که انتشار آن از ۲۶ فروردین‌ماه ۱۳۹۸ آغاز شد نموداری با شیبی بسیار تند دارد، با ادامه روند هفتگی پخش سریال، جذاب‌تر شدن پایان داستان برای مخاطبان و البته افزایش کیفی و کمی فناوری عمومی طی سال‌های اخیر، پیش‌بینی می‌شود این سریال رکورد ادوار مختلف خود را تا حد محسوسی جابجا کند.

در گزارش MUSO آمده است: «بخش اعظم این ۵۵ میلیون تماشاگر (در حدود ۷۶.۶ درصد) سریال را از طریق پخش زنده غیررسمی تماشا کرده بودند و در حدود ۱۲.۲ درصد از این سریال را از طریق لینک‌های غیررسمی و غیرقانونی دانلود کرده بودند. همچنین در حدود ۱۰.۸ درصد از طریق لینک اینترنت سیاه (تورنت) و مابقی که رقمی کمتر از ۰.۵ درصد هستند از طریق سرقت لینک‌های خصوصی خریداران محصول به این سریال دست پیداکرده بودند.»

در میان کشورها اما، بیشترین تماشای غیرقانونی به هندوستان اختصاص دارد و پس‌ازآن چین و آمریکا به ترتیب در مقام‌های دوم و سوم قرار می‌گیرند. به‌احتمال بسیار بالا تماشای غیرقانونی در هند و چین به خاطر عدم دسترسی مردم این بخش از قاره آسیا به لینک‌های قانونی و رسمی است. همچنین انتشار نسخه سانسور شده سریال گیم آف ترونز موضوعی است که کاربران اینترنتی را به دنبال نسخه اصلی آن از طریق منابع غیررسمی می‌کشاند.

در سوی دیگر حدود چهار میلیون نفر در آمریکا باوجودآنکه بستر پرداخت و تماشای قانونی سریال وجود دارد آن را به‌صورت غیرقانونی تماشا کردند، زیرا باوجود در دسترس بودن سریال از طریق پرداخت اینترنتی راه‌های ارزان‌تری برای تماشای سریال گیم آف ترونز وجود دارد.

داده‌های موتور جستجوگر گوگل از حجم مخاطبان ایرانی این سریال نیز جذاب است. در ایران، مردم شهرهای گلستان، بوشهر و همدان به ترتیب بیشترین علاقه‌مندی و جستجوی فصل آخر گیم آف ترونز را به خود اختصاص دادند و در انتهای لیست، نام استان‌های خراسان رضوی و آذربایجان شرقی و غربی به چشم می‌خورد.

در این میان اما در کنار علاقه مخاطبان وطنی این سریال، افزایش ناگهانی کتاب «بازی تاج‌وتخت به نوشته جرج آر، آر مارتین» توسط ایرانی‌ها به چشم می‌خورد. البته مخاطبان پروپاقرص گیم آف ترونز از تفاوت خط داستانی کتاب و سریال آگاه هستند و به نظر می‌رسد حجم بالای درخواست مخاطبان مربوط به علاقه‌مندی آن‌ها به خط داستانی کتاب است نه پیش‌بینی و گمانه‌زنی در مورد پایان سریال جذاب گیم آف ترونز و نشستن کدام‌یک از شخصیت‌های داستان بر صندلی فولادین پادشاهی هفت‌اقلیم!

کد خبر 373689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.