افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق باید از این ماه محاسبه شود

رییس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که باید برای ماه جاری همه کارکنان دولت اعم از شاغل و بازنشسته ۴۰۰ هزار تومان افزایش برایشان محسوب شود.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز روابط عمومی، اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور ، محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به مطالبات فرهنگیان اظهار کرد: در سال گذشته اعتبارات مربوط به آموزش و پرورش بالغ بر ۱۰۷ درصد پرداخت شد، آن هم با عنایت به اینکه متاسفانه منابع بودجه در حد ۹۱ درصد تحقق پیدا کرد اما برخی از دستگاه ها از جمله آموزش و پرورش به علت اهمیت موضوع و ضرورتی که داشت، ۱۰۷ درصد تحقق پیدا کرد.

وی افزود: در هفته گذشته مجددا نزدیک به ۶۰۰ میلیارد تومان که با وجود پرداخت ۱۰۷ درصدی امکان پرداخت برخی بدهی ها ایجاد نشده بود، به آموزش و پرورش پرداخت شد و برای امروز و فردا در سقف ۲۱۰۰ میلیارد تومان منابع جدیدی که ما از سال گذشته از بانک مرکزی در حال دریافت هستیم را باز به آموزش و پرورش در حد نیازش پرداخت خواهیم کرد و امیدوارم قبل از هفته معلم، آموزش و پرورش با منابعی که در اختیارش قرار می‌گیرد همه بدهی های فرهنگیان شریف را پرداخت نماید.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: با توجه به مصوبه مجلس لازم است برای همه کارکنان دولت اعم از شاغلان و بازنشستگان حکم جدید صادر شود و پرداخت های سال جدید براساس احکام جدید انجام شود اما چون برخی دستگاه ها موفق نشدند همه احکام را صادر کنند، ما در تخصیص بودجه و پرداخت حقوق شاغلان و کارکنان گفته ایم اگر احکام هم صادر نشده است، چون این رقم ثابت است حتما باید این ماه پرداخت شود.

نوبخت تاکید کرد: باید برای ماه جاری همه کارکنان دولت اعم از شاغل و بازنشسته حتما ۴۰۰هزار تومان افزایش حقوق محسوب شود و اگر موردی پرداخت نشده باید انجام شود؛ زیرا آنچه ما به خزانه تخصیص دادیم با احتساب ۴۰۰ هزار تومان بوده است.

وی گفت: ضمن اینکه بعد از صدور حکم برای بخش قابل توجهی از کارکنان دولت که باید بیش از ۴۰۰ هزار تومان افزایش داشته باشد، حتما این موضوع در ماه آینده جبران می شود.

کد خبر 373357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.