صدور رأی برای ۲۲ پرونده تخلف زیست محیطی در نطنز

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نطنز با اشاره به ۲۲ پرونده تخلف زیست محیطی که در سال ۹۷ منجر به صدور رای در مراجع قضایی شد، گفت: شکار و صید، چرای غیر مجاز دام و تخریب و تصرف اراضی ملی کرکس بیشترین تخلفات زیست محیطی در این شهرستان طی سال گذشته بوده است.

علیرضا غلامی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به فعالیت یگان حفاظت محیط زیست شهرستان نظنز طی سال ۹۷ اظهار کرد: در منطقه حفاظت شده کرکس به مدت ۶۱ هزار و ۳۲۰ نفر ساعت از سوی یگان حفاظت عملیات گشت و کنترل انجام و منجر به دستگیری ۱۵ نفر متخلف شکار و صید و همچنین کشف و ضبط ۱۲ قبضه سلاح شد که از این شمار سه قبضه سلاح و مقادیری مهمات غیرمجاز به نفع دولت ضبط شده است.

وی ادامه داد: در پی عملیات گشت و کنترل در سال گذشته، لاشه یک راس میش وحشی، سه راس کل وحشی، یک راس قوچ و یک راس بز وحشی نیز کشف شد.

غلامی در ادامه به ۲۰۷ مورد پایش از واحدهای صنعتی و خدماتی شهرستان نطنز اشاره کرد و افزود: بر این اساس طی سال گذشته ۱۸۸ مورد پایش نیز از معادن این شهرستان صورت گرفت که از شمار ۲۰۶ مورد استعلام به اداره حفاظت محیط زیست نظنز ۳۵ مورد شکایات مردمی بوده است، ۴۸ مورد از پایش ها نیز منجر به صدوراخطاریه های زیست محیطی شد.

مشارکت سه هزار و ۷۱۴ دانش آموزش نطنزی در طرح ملی محیط یار

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نطنز با اشاره به ۲۲ پرونده تخلف زیست محیطی که در سال ۹۷ منجر به صدور رای در مراجع قضایی شد گفت: شکار و صید، چرای غیر مجاز دام و تخریب و تصرف اراضی ملی کرکس بیشترین تخلفات زیست محیطی در این شهرستان طی سال گذشته بوده است.

وی با اشاره به فعالیتهای  آموزش زیست محیطی در این شهرستان ادامه داد: به منظور اشاعه فرهنگ زیست محیطی در جامعه دو طرح آموزشی در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ در مراکز آموزشی مناطق آموزش و پرورش نطنز و بادرود برگزار شد که شامل طرح ملی محیط یار و آموزش محیط زیست و مدیریت مصرف آب و انرژی در ۲۵ مدرسه ابتدایی و متوسطه اول  با مشارکت سه هزار و ۷۱۴ دانش آموز بوده است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح یک ساعت با محیط بان در ۱۰مدرسه  داخل و حاشیه منطقه حفاظت شده کرکس در قالب ۹۵۲ دانش آموزانجام شد افزود: برگزاری طرح بی زباله و اجرای مراسم و مناسبت‌های زیست محیطی از دیگر اقدامات ما در حوزه اموزشی و فرهنگی طی سال گذشته بوده است.

کد خبر 373134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.