جشنواره کودکان کار در یزد/معتبرترین رویداد نمایشگاهی دام و طیور کشور در اصفهان

در بسته خبری امروز از حضور سه میلیون زائر نیمه شعبان در جمکران تا ثبت دو وقف جدید به ارزش ۹ میلیارد ریال در ری و سرمایه‌گذاری دو مجموعه خودروسازی در استان قزوین را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای مرکزی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

استان یزد رکورد دار بیشترین افزایش قیمت خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها در کشور

یزد: عباس علوی راد، دانشیار اقتصاد گفت: استان یزد رکورد دار بیشترین افزایش قیمت خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها در کشور است که توصیه می‌شود دستگاه‌های مربوطه چتر نظارتی خود را وسیع و دقیق‌تر نمایند.

برگزاری جشنواره کودکان کار و خیابانی «باز باران»

یزد: فخرالسادات خامسی‌هامانه، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد از برگزاری جشنواره علمی، فرهنگی هنری کودکان کار و خیابانی «باز باران» در این استان خبر داد.

اجرای سنت قدیمی پخت «براتی» یا «روغن جوشی» در ابرکوه

یزد: این سنت قدیمی ویژه ماه شعبان از مردمان کهن دیار ابرکوه نسل به نسل منتقل شده و امروز نیز با گذشت سالیان متمادی، برخلاف برخی از سنت‌هایی که به دست فراموشی سپرده شده، همچنان زنده است و در اواخر این ماه همراه با عقاید استواری که مردم دارند، اجرا می‌شود.

***************************************************************************************

اصفهان در صدر استان‌های کمک‌کننده به سیل‌زدگان

اصفهان: عباس رضایی، استاندار اصفهان گفت: بر اساس آماری که از سوی هلال‌احمر ارائه شده، اصفهان از نظر میزان کمک‌های نقدی به سیل‌زدگان در بین استان‌های کشور رتبه اول و در کمک‌های غیرنقدی رتبه دوم کشور را داشته و علت آن خودجوشی است که مردم اصفهان دارند.

اصفهان میزبان معتبرترین رویداد نمایشگاهی دام و طیور کشور

اصفهان: هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت دام، طیور، دامپزشکی و آبزیان از ۲۷ فروردین‌ماه در محل نمایشگاه‌های دائمی اصفهان به مدت ۴ روز میزبان معتبرترین رویداد نمایشگاهی دام و طیور کشور خواهد بود.

سال ۹۸ بیش از ۵۰ نمایشگاه برگزار می‌کنیم

اصفهان: علی یارمحمدیان، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان از پیش‌بینی برگزاری ۵۱ عنوان نمایشگاهی طی سال ۹۸ در این استان خبر داد و گفت: در برنامه‌ریزی این نمایشگاه‌ها به توسعه تولیدات داخلی توجه ویژه‌ای شده است.

***************************************************************************

سفر به دیار باقی گران شد

قم: تعرفه های سازمان آرامستان های شهرداری قم، مصوّب شورای اسلامی شهر نشان می دهد که خدمات تدفین در سال جاری نسبت به سال ۱۳۹۷، از ۸ تا ۲۰ درصد افزایش یافته است.

۲۱۳۱ تن کاغذ دولتی به قم وارد شد

قم: سید موسی حسینی کاشانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: دو هزار و ۱۳۱ تن کاغذ از تیرماه تاکنون به قیمت دولتی وارد استان قم شده است.

۳ میلیون زائر نیمه شعبان به جمکران می آیند

قم: یونس عالی پور، معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم گفت: پیش بینی حضور سه میلیون زائر را در مسجد مقدس جمکران در ایام نیمه شعبان داریم، این حجم از حضور زائرین در سال‌های گذشته هم تکرار شده است.

******************************************************************************

ثبت دو وقف جدید به ارزش ۹ میلیارد ریال در ری

تهران: حجت‌الاسلام مرتضی صادقی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری از ثبت دو وقف جدید در این شهرستان همزمان با فرا رسیدن ایام ماه شعبان به ارزش حدود ۹ میلیارد ریال خبر داد.

آبگیری کامل ۱۰ چاه تأمین آب شرب شهر قدس

تهران: مسعود مختاری، شهردار قدس با اشاره به بارش‌های اخیر سطح کشور و آبگیری کامل ۱۰ چاه تأمین آب شرب شهر قدس و حل مشکل کم‌آبی گفت: برداشت آب از چاه‌های فضای سبز شهرداری قدس از ۲۵۰ متر به ۱۰۰ متر کاهش پیداکرده است.

انبارهای ملارد شناسنامه دار می‌شوند

تهران:حسین توکلی کجانی، فرماندار ملارد بر شناسنامه دار کردن انبارهای این شهرستان تأکید کرد و گفت: تمامی دامداری های این شهرستان باید مجوزهای لازم را برای ادامه فعالیت اخذ کنند.

***************************************************************************

اعزام ۴۵ نفر از جوانان هلال احمر قزوین به مناطق سیل‌زده لرستان

قزوین: حسن آصفی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین از اعزام ۴۵نفر از جوانان بشردوست اهل هلال استان قزوین به مناطق سیل زده استان لرستان خبر داد.

مهربانی قزوینی ها از مرز ۵۰۰ میلیون تومان گذشت

قزوین: امیر محبی، قائم مقام کمیته امداد استان قزوین با اعلام خبر کمک ۵۰۰میلیون تومانی مردم قزوین به سیل‌زدگان درکرمانشاه گفت: کمک به هم وطنان سیل زده وظیفه همگانی است و کمیته امداد هم در کنار مردم با تمام ظرفیت و بسیج امکانات در این پویش مشارکت دارد.

سرمایه‌گذاری ۲ مجموعه خودروسازی در استان قزوین

قزوین: حمیدرضا خانپور، مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان قزوین از سرمایه‌گذاری دو مجموعه خودروسازی در استان قزوین خبر داد.

****************************************************************************

۲۲ طرح اشتغال روستایی و عشایری در سمنان بهره‌برداری شد

سمنان: بهروز اسودی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ۲۲ طرح اشتغال روستایی و عشایری در این استان به بهره‌برداری رسید.

توزیع ۷۰۰۰ حلقه لاستیک بین رانندگان سمنانی

سمنان: احسان منصورکیایی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از توزیع هفت هزار حلقه لاستیک بین رانندگان حمل و نقل جاده‌ای در این استان خبر داد.

۲ هزار هکتار باغ در اراضی شیب‌دار سمنان ایجاد شد

سمنان: لطف‌الله رضایی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به توسعه باغات در اراضی شیب‌دار این استان گفت: امسال میزان توسعه باغات احداث‌شده در اراضی شیب‌دار بالغ‌بر دو هزار هکتار بوده است.

***************************************************************************

سال گذشته ۱۶۱۵ جواز تأسیس صنعتی صادر شد

فارس: فریبرز رضازاده، سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، از صدور یک هزار و ۶۱۵ فقره جواز تأسیس صنعتی با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری بیش از ۱۳۵ هزار میلیارد ریال در سال گذشته در این استان خبر داد.

۴۵ هزار مسافر نوروزی از جاذبه‌های گردشگری داراب دیدن کردند

فارس: داوود مرادی، رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داراب گفت: در نوروز امسال بیش از ۴۵ هزار گردشگر از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و مذهبی داراب دیدن کردند.

وزیر بهداشت ٢۰ پروژه بهداشتی و درمانی را در جهرم افتتاح کرد

فارس: با حضور  سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۲۰ طرح عمرانی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی جهرم بهره‌برداری شد.

کد خبر 372977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.