رونق تولید نیازمند اصلاحات اساسی است

نماینده اصلاح طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: رونق گرفتن تولید در نظام اقتصادی کشور پادزهر تحریم ها و فشار های اقتصادی است که علیه مردم ایران اعمال شده است. در حقیقت رمز عبور از تحریم های ظالمانه ایالات متحده آمریکا رونق تولید ملی است.

محمود صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه شعار امسال مقام معظم رهبری نیز در ادامه رویکرد انتخاب شعار سال ایشان بوده است اظهار کرد: زیر ساخت رونق تولید ملی حمایت همه جانبه مردم از کالای ایرانی است.

وی افزود: برای تحقق شعار اقتصادی امسال مجموعه ای از اصلاحات در نظام اقتصادی کشور لازم است و رونق تولید مشروط به پذیرش این اصلاحات از سوی همه نهادهای اقتصادی و سیاسی کشور است. همه بخش‌های کشور از جمله نظام مالیاتی باید اصلاحاتی در روند کاری‌شان به وجود بیاورند تا شعار اقتصادی امسال تحقق پیدا کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش بانک‌ها در تحقق شعار اقتصادی سال خاطر نشان کرد: نظام بانکی نیز باید اصلاحاتی را در خود ایجاد کند تا شعار امسال که بخش اعظمی از آن مربوط به نظام بانکی و ارائه تسهیلات توسط بانک‌ها می شود تحقق یابد؛ در حال حاضر نظام بانکی کشور بر ضد حمایت از تولید ملی فعالیت می کند.

صادقی ادامه داد: نظام بانکی و نظام مالیاتی به عنوان دو عنصر اصلی در چرخه اقتصادی کشور باید اصلاحاتی را در خود ایجاد کنند تا تولید ملی در بستر مناسبی رونق را تجربه کند، سیاستگذاری مربوط به صادرات و واردات نیز باید بازبینی و اصلاحاتی در آن ایجاد شود تا تولید ملی شاهد رونق باشد.

وی اضافه کرد: نقش مردم در رونق تولید ملی نیز غیر قابل انکار است، زیرا در صورتی که مردم از تولید ملی حمایت نکنند، رونق تولید ملی تحقق پیدا نمی کند و در واقع باید سیاست های اقتصادی به گونه ای اتخاذ شود که گرایش مردم به مصرف تولیدات بومی را افزایش دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: تولید کنندگان نیز باید تولید بر اساس سلیقه و ذائقه مردم را در اولویت قرار دهند تا از طریق ایجاد ارتباط متقابل میان مصرف کننده و تولید کننده شاهد رونق در تولید باشیم.

کد خبر 372950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.