"خمیرمایه" با وجود افزایش قیمت همچنان کمیاب است

رییس اتحادیه نانوایان اصفهان گفت: پس از افزایش قیمت چند برابری خمیرمایه در سال گذشته، قیمت آن به هر کیلو ۱۴ تا ۱۵ هزار تومان رسید، در سال جدید قیمت آن ثابت مانده اما همچنان در بازار کمیاب است.

محمود پهلوان زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: کاهش تولیدات در کارخانه‌ها و ورود برخی از سودجویان به بازار خمیر مایه نانوایان باعث شده است تا این محصول مهم در بازار کمیاب شود و در صورتی که مسئولان این مهم را پیگیری نکنند بازار نان نیز در دست سودجویان و احتکارکنندگان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: دژمایه، رضوی و فریمان سه کارخانه اصلی تولید خمیر مایه در ایران است اما مدتی است این کارخانه ها خمیرمایه تولید نمی کنند و یا اگر تولید هم دارند، به بازار تزریق نمی‌شود.

رییس اتحادیه نانوایان اصفهان با بیان اینکه به علت کاملا بهداشتی بودن خمیرمایه، نانوایان قادر به تولید آن نیستند، تصریح کرد: تا پیش از استفاده خمیر مایه برای پخت نان از جوش شیرین استفاده می شد، اما مضرات جوش شیرین برای سلامتی افراد موجب شد تا این محصول جایگزین برای استفاده در نانوایی ها تولید شود.

مشکل توزیع و تهیه آرد نانوایی‌های اصفهان رفع شد

پهلوان زاده اعلام کرد: ۹۸ درصد نانوایی‌های فعال در اصفهان از خمیر مایه استفاده می‌کنند زیرا استفاده از جوش شیرین برای پخت نان جرم است و با نانوایانی که از این ماده برای پخت نان استفاده کنند، برخورد خواهد شد.

وی افزود: قیمت جوش شیرین به مراتب کمتر از خمیرمایه است اما مضرات آن برای سلامتی مصرف کنندگان استفاده از آن در نانوایی ها را ممنوع کرده است.  

رییس اتحادیه نانوایان اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه وضعیت تولید و توزیع آرد در نانوایی های اصفهان خوب است، گفت: مشکل توزیع و تهیه آرد نانوایی های اصفهان رفع شد و هم اکنون در وضعیت مناسبی قرار دارد. قیمت این محصول نیز طبق مصوبه، در تمام بازار با یک نرخ به فروش می‌رسد.

کد خبر 372870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.