رونق تولید؛ عامل کاهش وابستگی به نفت

نماینده اصلاح طلب مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید در تولید داخلی رونقی ایجاد کنیم تا نقش فروش نفت در اقتصاد ایران هر روز کمتر شود تا دیگر دشمن نتواند به وسیله محدود کردن خرید آن ما را تهدید کند.

حیدر علی عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به شعار اقتصادی سال قبل اظهار کرد: امسال باید تلاش کنیم تا با تحقق شعار سال به درجاتی از رشد در نظام اقتصادی برسیم تا تولیدات داخلی رونق بیشتری پیدا بکنند و تولید کنندگان دیگر از فعالیت در صنعت ایران نهراسند.

وی افزود: سیاست هایی که در خارج از کشور درباره ایران در نظر گرفته شده است باعث می شود تا تکیه بر نیروی داخلی و استفاده از ظرفیت های بومی اهمیت بیشتری پیدا کند. باید با استفاده از نیروی فعال و مبتکر داخلی به تامین نیازهای جامعه بپردازیم تا بتوانیم به مرحله ای از پیشرفت برسیم که دیگر از نفت به عنوان یک ابزار اعمال فشار اقتصادی و سیاسی بر علیه ملت ایران استفاده نشود.

باید از فرمول رفع موانع تولید استفاده کنیم

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید در تولید داخلی رونقی ایجاد کنیم تا نقش فروش نفت در اقتصاد ایران هر روز کمتر شود تا دیگر دشمن نتواند به وسیله محدود کردن خرید  آن ما را تهدید کند. لازم است رونق در تولید داخلی ایران با توجه به ظرفیت ها به سمت و سویی برود که نه تنها نیازی به واردات در بسیاری از زمینه ها نباشد، بلکه بتوانیم بازار کشورهای دیگر را به دست بیاوریم.

عابدی ادامه داد: رونق تولید ملی باید وابستگی اقتصاد کشور به فروش نفت را کاهش دهد؛ در این زمینه لازم است یک سیاست کلی برای همکاری همه نهادها و دستگاه های کشور در زمینه رونق تولید اتخاذ شود و باید در نظام اقتصادی‌مان از فرمول رفع موانع تولید استفاده کنیم. مسئولان باید تمام تلاش‌شان در این زمینه را به کار بگیرند تا تولید ملی هر چه زودتر رونق پیدا کند.

مردم به کالای ایرانی فرصت بدهند تا کیفیت بهتری پیدا کند

وی خاطر نشان کرد: مشکلات تولیدکنندگانی که هم اکنون با وجود همه موانع و مشکلات فعالیت می کنند باید بر طرف شود و جذابیت بازار تولید به گونه ای تامین شود که تولید کنندگان جدیدی به این بازار بیایند. لازم است تا دولت یا وزارت صنعت با تشکیل کارگروهی به بررسی وضعیت کارخانه های تعطیل یا نیمه تعطیل بپردازند و چرخه تولید در آنها را نیز احیا کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دولت باید به دنبال راهکارهایی برای رفع مشکلات تولیدکنندگان باشد؛ ظرفیت های مناسبی در کشورمان وجود دارد که دولت می تواند با استفاده از آنها موانع راه تولیدکنندگان را از میان بردارد. مردم هم باید در خرید های خودشان به تولیدات داخلی توجه کنند و به کالای ایرانی فرصت بدهند تا کیفیت بهتری پیدا کند.

کد خبر 372694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.