هنر باید مردم را به سمت ارزش‌های الهی دعوت کند

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: دین اسلام هنری را می‌خواهد که در خدمت ایده‌های پاک و صحیح مردم قرار گیرد تا آن‌ها را به سمت ارزش‌های الهی دعوت کرده و انسان سازی کند و با خلق اثرهنری زیبا بتواند در خدمت این ارزش‌ها گام بردارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی که با حضور جمعی از اصحاب هنر در هنرستان هنرهای زیبا برگزار شد، ضمن گرامیداشت شهادت شهید آوینی و تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: خداوند را شاکریم که دشمنان انقلاب را احمق خلق کرده است و با گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد هستیم که نظام سلطه که در رأس آن آمریکا وجود دارد، روز به روز ضعیف‌تر می‌شود و تصمیم‌های احمقانه این نظام هم نتیجه ضعف حاکمان آن است.

وی با بیان اینکه اختلاف سلیقه‌هایی که در کشور وجود دارد، امری طبیعی است، گفت: مردم ایران با وجود اختلاف سلیقه‌ها قدرشناس فرزندان خدوم خود هستند؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از نهادهای تأثیرگذار و مقدس است که به برکت انقلاب شکل گرفته و در طی این ۴۰ سال در همه صحنه‌ها یار و مددکار مردم کشور بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: در دنیا هر موقع ضاربی به حقوق مظلومان تجاوز می‌کرد یکی از نیروهای پیشتاز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که نیروی خدوم و مدافع حقوق مردم بوده است.

وی رییس جمهور آمریکا را احمق و ایجاد کننده تروریسم دانست و گفت: آمریکا و روسای جمهور آمریکا پرچم دار تروریسم در دنیا هستند؛ امروز در دنیا هیچکس حرف‌های آمریکا را باور نمی‌کند.

حجت‌الاسلام انصاری تأکید کرد: امروز در جمع فرهیختگان اصفهان و در بزرگداشت شهید آوینی که از پاسداران انقلاب بوده‌اند و روز شهادت وی به نام هفته هنر انقلاب اسلامی نام گذاری شده است، اعلام می‌کنیم که همه مردم پاسدار و پرچم دار انقلاب اسلامی و حریم انسانیت هستند و این تصمیمات احمقانه هیچ تأثیری در اراده ملت ایران ندارد.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه هنر نعمت خوبی است که خداوند در وجود انسان قرار داده و هر فردی از این هنر در یک مسیر استفاده می‌کند، افزود: نظام مقدس اسلامی تحولات خوبی را در عرصه فرهنگ و هنر در کشور ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه در نظام دینی، الهی و ارزشی از هنر به عنوان یک نعمت در خدمت ارزش‌های الهی استفاده می‌شود، اظهار کرد: سهم انقلاب در حوزه هنر بسیار بالا است و اگر دقت کنیم در همه زمینه‌های هنری شاهد تأثیر انقلاب اسلامی در حرکت هنر در مسیر ارزش‌های الهی هستیم.

حجت‌الاسلام انصاری گفت: شهیدآوینی و افراد همانند وی در کشور نشان دادند که هنر باارزش‌های الهی منافاتی ندارد و نیاز است که این دو مقوله در کنار هم باشند.

وی اضافه کرد: شهید آوینی از ضریب هوشی بسیار بالایی برخوردار بود و به دلیل نعمت الهی که در وجودش داشت، با برخورداری از ذوق و استعداد ویژه این نعمت الهی را در خدمت انقلاب اسلامی قرار داد.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اگر در تاریخ انقلاب شکوه مند ایران سیر کنیم شاهدیم که نقش هنر و هنرمندان هم در پیشبرد دفاع مقدس و هم برای حفظ و دفاع از ارزش‌های مقدس بسیار مؤثر بوده است و یکی از چهره‌های برتر این حوزه شهید آوینی است و توجه به روایت این شهید نشان می‌دهد که با کمترین امکانات و با روح بلند و ایده پاک و هدف مقدس در این حوزه فعال بودند که ارزش‌های دفاع مقدس را ماندگار کرد.

وی با تأکید به اینکه بخشی از مانایی ارزش‌های دفاع مقدس به دلیل خلق هنر این شهید بزرگوار است، افزود: همین اتفاقات موجب شد که روز شهادت این شهید را به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی معرفی کنند.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: دین اسلام هنری را می‌خواهد که در خدمت ایده‌های پاک و صحیح مردم قرار گیرد تا آن‌ها را به سمت ارزش‌های الهی دعوت کرده و انسان سازی کند و با خلق اثرهنری زیبا بتواند در خدمت این ارزش‌ها گام بردارد.

انصاری تصریح کرد: روز شهادت این شهید و همه شهدای فرهنگ و هنر بهترین فرصت است که ما از مسیر و مرام و راه طی شده آن‌ها الگو برداریم تا بتوانیم به وظایف انسانی خودمان عمل کنیم و این یک تکلیف بزرگ است و امروز ایران به این نوع روحیه نیازمند است.

کد خبر 372620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.