۲۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
ضرورت اصلاح طرح جامع شهری شهرضا

شهرضا - شهردار شهرضا با تاکید بر ضرورت اصلاح طرح جامع شهری این شهر، گفت: تغییرات ایجاد شده در طرح جدید در بعضی موارد باعث بروز مشکلاتی برای شهروندان وشهرداری شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا در شهرستان شهرضا، حبیب قاسمی ظهر امروز (چهارشنبه) در جلسه با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان به منظور بررسی مشکلات طرح جامع شهری با اشاره به عملکرد شهرداری این شهر در بارندگی‌های اخیر اظهار کرد: بافت فرسوده شهر شهرضا به دلیل قرار گرفتن در خط قعر، دچار مشکلات آبگرفتگی می‌شود به طوری که در بارندگی‌های اخیر طی یک شبانه‌روز، ۱۴۵ تماس با ستاد بحران شهرستان با موضوع آبگرفتکی معابر برقرار و در نهایت با تلاش کارکنان واحد خدمات شهری و همچنین تیم‌های هلال احمر و بسیج، عملیات تخلیه و هدایت روان‌آب‌ها انجام شد.

وی ادامه داد: در بارندگی‌های اخیر علاوه بر مدیریت روان آب‌ها و آب‌های سطحی، نیروهای خدمات شهری با استفاده از هفت دستگاه تانکر آبکش و چهار دستگاه پمپ و دستگاه‌های واحد آتش‌نشانی، همه پل‌ها و زیرگذرهای پیرامون شهر که خارج از محدوده و حریم شهر واقع و باعث مسدود شدن جاده‌ها شده بود را تخلیه کردند.

شهردار شهرضا با اشاره به طرح جامع شهری شهرضا، اظهار کرد: در گذشته حدنصاب صدور پروانه ساختمانی در شهرضا در بعضی مناطق ۱۶۰ مترمربع بوده است، اما در طرح جامعی که در ۱۵ دی‌ماه ۹۷ ابلاغ شد، این مقدار به ۲۰۰ تا ۳۲۰ متر افزایش یافت که این افزایش، باعث ناراحتی و نگرانی مردم و بروز مشکلاتی در فرایند صدور پروانه ساختمانی شده، بنابراین لازم است در کمیسیون ماده (۵) برای اصلاح این وضعیت حمایت و همکاری لازم انجام شود.

قاسمی با اشاره به پیشینه و موقعیت تجاری شهرضا، تصریح کرد: خط بدنه معابر اصلی شهرضا در گذشته دارای کاربری تجاری بوده، اما در طرح جدید تبدیل به کاربری مسکونی شده که این مسئله مشکلاتی را برای شهروندان و شهرداری ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: ۵۱ هکتار بافت شکل گرفته شهری که غالبا دارای ساخت و ساز و ابنیه بوده از محدوده حذف شده که نیازمند اصلاح است، از سوی دیگر با توجه به مجوز قانونی مبنی بر الحاق و یا اصلاح تا پنج درصد از این طرح لازم است، مساعدت لازم برای الحاق به محدوده انجام شود.

شهردار شهرضا با بیان اینکه در نوروز امسال بیش از ۸۸ هزار مسافر در شهرضا اسکان داده شده‌اند، یادآور شد: ستاد مرکزی سفر نوروزی شهرستان با ۹ کمیته در محل کارخانه تاریخی "نوین" تشکیل و در این مکان ۲۰ غرفه برای معرفی صنایع دستی و سایر ظرفیت‌های شهرستان دایر شد.

قاسمی با بیان اینکه بودجه شهرداری در سال گذشته ۳۳ میلیارد تومان بوده است، اظهار کرد: این مقدار در لایحه بودجه امسال، معادل ۴۶ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که امیدواریم با حمایت معاونت امور عمرانی استانداری و تلاش همکاران محقق شود.

کد خبر 372609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.