جعفریان‌فر: تلاش می‌کنیم افزایش بهای خدمات نداشته باشیم

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان گفت: تلاش مدیریت آرامستان‌ها بر این است که بهای خدمات در سال جدید افزایش نداشته باشد تا هزینه بیشتری به شهروندان تحمیل نشود.

سیدرضا جعفریان‌فر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به اینکه قیمت برخی مواد مصرفی همزمان با تورم افزایش یافته است، ‌پیش‌بینی می‌شود تا پنج  درصد بهای خدمات افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم در سال جدید هزینه تغسیل و تکفین کاهش یابد، افزود: با برگزاری جلسات متعدد این مهم را پیگیری می‌کنیم که ازجمله درخواست اعزام مداح برای قرائت زیارت عاشورا در سال ۹۸ اختیاری خواهد بود.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه در این مجموعه هیچ‌گونه خرید و فروش قبری صورت نمی‌گیرد و این کار از لحاظ شرعی جایز نیست، گفت: برای معرفی‌شدگان از سوی کمیته امداد، بهزیستی یا مراکز خیریه و ... هزینه‌ای دریافت نمی‌شود و در دیگر موارد از ۲۵۰ هزار تومان تا چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای قطعات مختلف دریافت می‌شود.

ادامه داد: به منظور رفاه هرچه بیشتر شهروندان «مجموعه خدماتی سالن‌های ترحیم و غذاخوری» در دست طراحی است تا از طریق سازمان مشارکت‌های شهرداری اصفهان پس از انتخاب سرمایه‌گذار عملیاتی و اجرایی شود.

جعفریان‌فر اضافه کرد: خدمات سنگ مزار و قاب عکس برون‌سپاری و به بخش خصوصی واگذار شده تا مردم خودشان نوع سنگ مزار متوفی را انتخاب کنند، بنابراین الزامی وجود ندارد حتماً از غرفه‌های سازمان خریداری شود، البته توصیه می‌کنیم تا حد امکان از سنگ‌های تولید داخل استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان افزود: مراجعه‌کنندگان می‌توانند سنگ مزار را از سنگ فروشان سطح شهر و با رعایت ابعاد و استانداردهای سازمان آرامستان‌ها تهیه کنند.

وی با بیان اینکه در آرامستان باغ رضوان ۶۱ هزار حفره پیش فروش شده داریم که همگی دارای سند است و البته به تدریج با دفن اموات از این رقم کاسته خواهد شد، افزود: بیشتر حفره‌ها دو یا سه طبقه هستند، البته مالکان برخی حفره‌های قدیمی درخواست تبدیل آن‌ها به دو یا سه طبقه دارند تا بتوانند بستگان خود را دفن کنند.

جعفریان‌فر با بیان اینکه بودجه سال ۹۸ سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان ۲۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تصویب شد، گفت: بخشی از این بودجه توسط سازمان و ۴۰ درصد آن با کمک شهرداری محقق می‌شود، چرا که بودجه سازمان آرامستان کفاف هزینه‌ها را نمی‌کند.

کد خبر 372582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.