احتمال تغییر زمان کنکور کارشناسی ارشد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از تهیه طرح دو فوریتی اعضای این کمیسیون برای برگزاری کنکور کارشناسی ارشد پس از 15 خرداد ماه خبر داد.

به گزارش ایمنا، سید جواد ساداتی نژاد با اشاره به حضور منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: منصور غلامی از مخالفت این وزارتخانه و سازمان سنجش آموزش کشور با تغییر زمان برگزاری کنکورهای کارشناسی ارشد 98 و سراسری خبر داد و تاکید کرد که در مقابل برای داوطلبان مناطق سیل زده سهمیه کنکور در نظر گرفته می شود.

وی افزود: وزارت علوم هنوز سازوکار این سهمیه ها را مشخص نکرده است چرا که هماهنگی برای اختصاص سهمیه ها نیازمند همکاری چند دستگاه است.

این عضو شورای سنجش و پذیرش دانشجو در ادامه از پیشنهاد اعضای کمیسیون مجلس برای تغییر آزمون کارشناسی ارشد در تاریخ های پنج و شش اردیبهشت ماه خبر داد.

ساداتی نژاد در این زمینه، اظهار کرد: اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پس از اتمام جلسه با وزیر علوم، به دنبال تهیه یک طرح دو فوریتی برای تغییر تاریخ برگزاری کنکور کارشناسی ارشد هستند و در این طرح اعلام کرده اند که کنکور کارشناسی ارشد به خاطر شرایط دانشجویان مناطق سیل زده و دانشجویانِ اردوهای جهادی که هم اکنون برای کمک به سیل زدگان در این مناطق حضور دارند، بعد از 15 خردادماه برگزار شود.

به گفته نماینده مجلس شورای اسلامی، طرح دو فوریتی با امضای 15 نماینده قابلیت طرح در صحن دارد و این مسئله فردا در مجلس مورد بررسی قرار می گیرد.

یادآور می شود، در پی وقوع سیل در برخی استان های کشور داوطلبان کنکورهای کارشناسی ارشد و سراسری خواهان تغییر تاریخ برگزاری این دو آزمون شده اند.

کنکور کارشناسی ارشد روزهای پنجم و ششم اردیبهشت ماه و کنکور سراسری روزهای 13 و 14 تیرماه برگزار می شود، با این حال سازمان سنجش آموزش کشور با صدور اطلاعیه ای از عدم تغییر زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد خبر داد.

همچنین حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت و گویی بر تغییر نیافتن زمان برگزاری کنکور سراسری تاکید کرده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 372468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.