مجلس امسال به جای قانونگذاری بیشتر جنبه نظارتی به خود بگیرد

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش مجلس شورای اسلامی در روند تسهیل تولید داخلی گفت: نقش مجلس در ارائه تسهیلات به تولید کنندگان غیر قابل انکار است و بهتر است امسال قانونگذاری را کنار بگذارد و بیشتر جنبه نظارتی به خود بگیرد.

سید صادق طباطبایی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه ده سال است که فشار های اقتصادی به مهم ترین مسئله کشور تبدیل شده، اظهار کرد: اهمیت فشار اقتصادی وارده بر مردم باعث شده است تا مقام معظم رهبری با دقت به این موضوع شعار امسال را نیز اقتصادی انتخاب کنند. در حال حاضر فشار اقتصادی به عنوان یک سلاح برای ضربه زدن به اجتماع و فرهنگ کشور در دست دشمنان این نظام است.

وی افزود: تحریم های ناجوانمردانه و حداکثری ایالات متحده و مدیریت های ناصحیح و استفاده نکردن از ظرفیت های داخلی باعث ایجاد نارضایتی تعداد زیادی از مردم از وضعیت اقتصادی شده است. حجم زیادی از ظرفیت های اشتغال در کشور مهجور مانده و به بیکاری دامن زده است.

شعار «رونق تولید» نباید به بنرهای سطح کوچه و خیابان ختم شود

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: شعار سال ۹۸ نیز در راستای شعار اقتصادی سال گذشته یعنی «حمایت از کالای ایرانی» است. رهبری نیز شعار «رونق تولید» را به عنوان یک قوه مکمل حمایت از کالای ایرانی مطرح کرده اند تا توجه به چرخه تولید در کشور موجب رونق آن و حمایت از کار و سرمایه ایرانی شود.

طباطبایی نژاد با اشاره به نقش تمام دستگاه های اجرایی و نظارتی در عملی کردن شعار سال۹۸ ادامه داد: همه نهادها موظف هستند که به جای شعار دادن یا فرافکنی، تعامل کنند و با یکدیگر به دنبال راهی برای توجه به ظرفیت های داخلی بگردند. توجه به ظرفیت اقتصادی همسایگان نیز می تواند عامل مهمی در پر رنگ تر کردن نقش تولید ملی باشد.

وی اضافه کرد: امیدوار هستیم که مسئولان به شعار امسال توجه کنند و این شعار به بنرهای سطح کوچه و خیابان ختم نشود.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش مجلس شورای اسلامی در روند تسهیل سازی تولید داخلی یادآور شد: نقش مجلس شورای اسلامی و قوه مقننه نیز در ارائه تسهیلات به تولید کنندگان غیر قابل انکار است. بهتر است مجلس امسال قانونگذاری را کنار بگذارد و بیشتر جنبه نظارتی به خود بگیرد تا برخی مشکلات اقتصادی کشور حل و فصل شود.

طباطبایی نژاد تصریح کرد: در صورتی که دستگاه های مختلف نظام بتوانند حداقل ۵۰ درصد شعار اقتصادی امسال را محقق کنند بسیاری مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم رفع می شود. مردم نیز باید با یاری کردن دستگاه های اجرایی و نظارتی تحقق شعار اقتصادی سال را تسهیل کنند.

کد خبر 372460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.