تکذیب سرو غذای دریایی حرام در رستوران‌های اصفهان /آب شرب سالم است

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: گزارشی مبنی بر سرو غذاهای دریایی حرام در رستوران‌های اصفهان نداشتیم.

حسین صفاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص کیفیت آب شرب استان اصفهان اظهار کرد: شهروندان باید توجه داشته باشند هر گونه خبری مبنی بر آلوده بودن آب شرب اصفهان شایعه است.

وی تصریح کرد: تصفیه خانه آب اصفهان در منطقه وخاورمیانه مورد تایید است و فرایند تصفیه آب مطابق با استانداردهای جهانی است.

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه نظارت بر کیفیت آب شهری در اصفهان در نخستین گام توسط شرکت آب و فاضلاب و در خروجی‌ها نیز توسط مرکز بهداشت سنجش می‌شود، ادامه داد: باید توجه داشت که روزانه یک هزار مورد کلرسنجی در شهر اصفهان انجام و آزمایشات میکروبی و شیمیایی نیز انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین باید توجه داشت که چنانچه کدورت آب قبل از ورود به تصفیه خانه بالاتر از حد نرمال باشد از ورود آب به تصفیه خانه جلوگیری خواهد شد.

صفاری در خصوص اپیدمی بیماری‌های ناشی از ایجاد سیل در استان اصفهان نیز اظهار کرد: شرایط تحت کنترل است و تاکنون اپیدمی از بیماری‌های منتقله از سیلاب گزارش نشده است.

وی  در خصوص خبری مبنی بر طبخ غذا با استفاده از موجودات دریایی حرام در یکی از رستوران‌های اصفهان گفت: این موضوع صحت نداشته و گزارشی در این خصوص نداشتیم، بازرسی از رستوران‌ها به صورت مستمر در حال انجام است.

کد خبر 372427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.