خسارت ۴۷ میلیارد تومانی سیل بویین میاندشت/۶۶۲ منزل مسکونی خسارت دیده‌اند

بویین میاندشت- فرماندار بویین میاندشت گفت: میزان خسارت وارده به بخش کشاورزی و مسکن، پوشش گیاهی، قنوات و زیرساخت‌های روستایی شهرستان به ۴۷.۵ میلیارد تومان می‌رسد.

محمدرضا توسلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان بویین میاندشت اظهار کرد: در ایام تعطیلات نوروز یکصد و یک نفر مسافر و گردشگر به شهرستان بویین میاندشت سفر کردند که از این تعداد ۲۹ هزار نفر در شهرستان اقامت داشتند.

 وی با بیان اینکه در پی بارش‌های بهاری ۴۷.۵ میلیارد تومان به بخش کشاورزی و مسکن، پوشش گیاهی، قنوات و زیرساخت‌های روستایی شهرستان خسارت وارد شده است، افزود: تعداد ۶۶۲ منزل مسکونی در شهرستان خسارت دیده‌اند که در این میان روستای دره حوض بیشترین خسارت را متحمل شده است.

فرماندار بویین میاندشت گفت: جهت لایروبی مسیل‌ سیلاب در شهرستان علاوه بر ماشین آلات سنگین راهداری شهرستان، از ماشین آلات راهداری  شهرستان‎‎های همجوار استفاده شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به بارش‌های پی در پی از اسفندماه سال ۹۷ جلسه مدیریت بحران تشکیل و تمام دستگاه‌های مدیریت بحران در راستای جلوگیری از بروز سیلاب در شهرستان به صورت آماده باش کامل هستند.

توسلی با بیان اینکه ظرفیت سه سد شهرستان بویین میاندشت در پی بارش‌های سال زراعی جاری کامل آبگیری شدند، افزود: سد آغچه سه میلیون متر مکعب ظرفیت دارد که سال گذشته ۹۰۰ هزار متر مکعب آن آبگیری شد، اما در پی بارش‌های سال زراعی جاری به طور کامل آبگیری شده است.

وی افزود: سد افوس ۳۰۰ هزار متر مکعب ظرفیت آبگیری دارد که اکنون سرریز شده، همچنین بند خاکی نوغان یک میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب ظرفیت دارد که اکنون یک میلیون متر مکعب آن آبگیری شده که البته به منظور پیشگیری از خطر سیلاب دریچه‌های این سد باز شده است.

فرماندار بویین میاندشت با بیان این‌که در سال زراعی جاری تاکنون ۵۰۲ میلیمتر بارش در شهرستان به ثبت رسیده که در مقایسه با مشابه سال قبل ۶۰۰ درصد افزایش داشته است، افزود: بارندگی‌ها در سال زراعی جاری نسبت به بلند مدت ۳۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش ایمنا، شهرستان بویین میاندشت با ۲۴ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری غرب استان اصفهان قرار دارد.

کد خبر 372381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.