باغ پایدار ایرانی در اصفهان طراحی شود

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر فرهنگسازی در زمینه استفاده از انرژی‌های نو گفت: طراحی باغ پایدار ایرانی در شهر اصفهان ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش خسروی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در هفتاد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در سال جاری نیز انتظار داریم که شهرداری اصفهان همچون سال‌های ۹۶  و ۹۷ به توسعه روابط بین‌المللی شهر توجه داشته باشد، اظهار کرد: ساال گذشته تجربه‌های خوبی با عمان و مسقط داشتیم و در بهار امسال نیز برگزاری همایشی با همکاری شیان و میلان را در دستور کار داریم.

وی همچنین با بیان اینکه سال گذشته با راه‌اندازی سامانه "سیما" در بخش مدیریت اطلاعات در شهرداری اصفهان شاهد پیشرفت‌های خوبی بودیم، ادامه داد: ضروری است که استفاده از این سیستم در سال جاری برای دسترسی همگان فراهم شود و لازمه این امر همکاری همه بخش‌های شهرداری با معاونت برنامه‌ریزی است.

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به عملکرد سامانه Erezerving در شهرداری اصفهان نیز گفت: اجرای این طرح به صورت پایلوت با گردش مالی ۳۰ میلیون تومان مناسب بود و امیدواریم در سال جاری با همکاری هتل‌ها و مهمانسراها موفقیت‌های بیشتری را از سوی این سامانه شاهد باشیم.

وی با اشاره به لزوم عملیاتی شدن طرح همپایی از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان نیز گفت: این طرح تاکنون در مبارکه و شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان اجرایی شده و ضروری است که در سال جاری در اصفهان نیز اجرایی شود.

نمایشگاه صنعت سینما با مشارکت بیشتر بخش خصوصی برگزار شود

خسروی رفع اشکالات لایحه حمایت از صنایع خلاق را نیز از ملزومات در دستور کار شهرداری اصفهان در سال جاری دانست و افزود: همچنین ضروری است نمایشگاه صنعت سینما را با مشارکت بیشتر و بهتر بخش خصوصی در سال جاری برگزار کنیم.

وی به لزوم تثبیت حضور اصفهان در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تاکید کرد و ادامه داد: برای این امر باید زیرساخت‌هایی نیز در شهر اصفهان فراهم شود و نخستین نیاز در این زمینه آموزش شهروندان است.

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان اجرای طرح آبگرمکن خورشیدی در ساختمان‌های نوساز را از توقعات شورای شهر از معاونت شهرسازی شهرداری اصفهان دانست و گفت: همچنین با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در روزهای پایانی سال گذشته ضروری است پروژه‌های محرک توسعه در مناطق شهرداری اجرایی شود.

وی فرهنگسازی در زمینه استفاده از انرژی‌های نو را از موضوعات ضروری در دستور کار معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان عنوان کرد و افزود: همچنین ضروری است باغ پایدار ایرانی در سال جاری در شهر اصفهان طراحی شود.

خسروی ساماندهی فروش محصولات مناطق مهاجرفرست را نیز از دیگر اقدامات ضروری برای ساماندهی حاشیه نشینی در شهر دانست و گفت: با این اقدام می‌توان به اقتصاد شهرهای مهاجر فرست کمک و از ایجاد آسیب‌های اجتماعی احتمالی نیز جلوگیری کرد.

کد خبر 372325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.